Belmopan

  • Jeroen

    Wie heeft er voor mij informatie over Belmopan? Met name met betrekking tot bezienswaardigheden, accommodatie en andere plaatsen die interessant zijn.

    Jeroen

  • Marieke

    Jeroen,

    Ik ben zelf maar ongeveer een uur ofzo in Belmopan geweest, accomodatie was wat motel achtig en de stad zag er niet interessant uit: heel open / planmatig. Geen sfeer (ik heb het natuurlijk geen kans gegeven, dus ik kan het mishebben).

    Er is wel wat te doen in de buurt: de dierentuin is wel leuk (je kan de jaguars aaien, maar mag natuurlijk niet). En aan diezelfde weg in de buurt van Belmopan kan je wandelen (Guanacaste national park). Ook zuidelijker van Belmopan heb je mooie natuur (bergachtiger) en bijvoorbeeld een nationaal park met veel wandelingen (blue hole en cockscomb). Daar schijnen ook jaguars rond te lopen, maar ik heb alleen maar slangen gezien.

    Zie ook de nationale parken link op belize.startpagina.nl

    Zelf heb ik deze dingen allemaal aangedaan op doorreis van Belize Stad naar San Ignacio en/of naar Placencia.

    Het is maar een klein landje natuurlijk, dus het meeste is wel rijdbaar.

  • Ben

    Jeroen,

    Belmopan stelt werkelijk niets voor. Het is een gat, busstation, een aardig maar duur motel/hotel + zwembad trouwens maar voor de rest is er het een dooie boel. Een paar banken sieren de stad nog een beetje..

    Het is de hoofdstad maar dan wel met nauwelijks 5000 inwoners. Ik ben toen destijds met mijn broer vanuit het zuiden gekomen (Livingston, Guatemala) en na een werkelijk iezig lange pijnlijke busreis (weinig asfalt) kwamen we helemaal kapot in Belmopan aan. Als doorvoerstation naar het noorden (Caye Caulker is geweldig!!!) is het wel erg handig, beetje bijtanken en er is werkelijk een prachtig natuurgebied te bezichtigen in het zuiden van Belize (The Maya Mountains) .

    Doei!

    Ben

    Jeroen schreef:

    >

    > Wie heeft er voor mij informatie over Belmopan? Met name met

    > betrekking tot bezienswaardigheden, accommodatie en andere

    > plaatsen die interessant zijn.

    >

    > Jeroen