info

  • wim

    ik ga begin aug naar belize, kan iemand mij info geven over vliegtickets en plekken die ik absoluut moet gaan bekijken

  • Marieke

    Hoi,

    Naar belize wordt gevlogen vanuit de VS, dus met 1 van die maatschappijen kan je naar belize vliegen. Ook kan je rechtstreeks naar Cancun (mexico) vliegen, daar zijn wel goedkope vluchten voor (martinair dacht ik) en vanaf daar met de bus naar de grens met belize (uur of 4 a 5) en bij de grens op andere bus overstappen.

    Je kunt ook vliegen vanaf Cancun. Zie voor maatschappijen http://belize.startpagina.nl.

    De vraag is, waar hou je van. Je kan tussen Belmopan en Dangria goed wandelen. Ik vond placencia heerlijk het ‘einde van de wereld’ (het dorpje heeft 2 straten en leuke bewoners en ook internetcafe). Langs het strand zijn er veel hotelletjes/guesthouses. In de buurt van San igancio in een Jungle lodge zitten is ook heerlijk (ze willen je ook wel van het vliegveld ophalen). Daar zitten ook meerdere maya sites en je kan vanaf daar ook makkelijk een dagtrip naar Tikal in guatemala doen.

    En je moet zeker naar 1 van de eilanden en daar snorkelen. Ik ben zelf op Ambergris Caye geweest: heerlijk!!

    De rough guide heeft een goede edite van Belize.

    Marieke