met kinderen naar belize??

  • arie

    hallo,

    wij zijn van plan om volgend jaar met 2 kids naar belize te gaan wie heeft er info. voor mij of dit te doenis en of er ook leuke dingen zijn vooor kinderen en zijn er al mensen met kinderen geweest

    groetjes arie

  • marieke (belize pagina)

    tja, hoe oud zijn ze, en waar houden ze van.

    In de buurt van San Ignacio zijn veel activiteiten (kano-en), je kunt zelf met een 4wd naar Caracol rijden, er zijn ook een soort grottentochten geloof ik.

    Verder kan je natuurlijk ook naar een van de eilanden, als ze meer van zee houden. Bij San Pedro in de buurt is er weinig golfslag aangezien het reef ervoor ligt: prettig voor kleine kinderen. Als ze iets groter zijn is het snorkelen (tussen de haaien!!) erg leuk.

    Kust zuidwaarts is natuurlijk ook de moeite waard.

    Je hebt een dierentuin. Wandelen. Bij waterval zwemmen.

    Er zijn veel maya sites.

    Etc.

    Marieke

  • Olga (Belizean)

    Hallo,

    Hieronder een paar tips.

    Neem vooral waterschoentje, geen petjes maar sombrero's van wegen de oortjes.

    Die kunnen lelijk verbrandt worden.

    Neem van de flets zonnebrillen. Als je bijvoorbeeld naar Caye Caulker gaat moet je goede zonnebrillen van wegen de witte zand stranden.

    Neem ook een paar flessen suntan cream van de kruidvat. (Caroteen)

    Avon heeft ook een olie die heel goed is tegen de mosquitos. Als je het niet kan krigen kan ik het meschien voor je vragen bij mijn nicht die in Duitsland woont.

    Het is niet gevaarlijk voor kinderen.

    In Belize kan je grote flessen water kopen. Kinderen moeten veel drinken een veel baden. Desnoods in een teiltje water laten spelen.

    Voor de rest heb je weinig kleding nodig. Meschien een jumper of een vest voor

    's avonds.

    Have fun in Belize.

    Groetjes,

    Olga