vraagjes over weer, kosten etc.

  • jakka

    Eventjes een aantal vraagjes,

    Wie weet wat het weer in belize is in juli-augustus?

    Is het makkelijk om van Guatamala naar belize te reizen en zo ja hoe lang doe je daar ongeveer over met een bus? (bv van Guatamala-city naar de kust in belize)

    Is Belize een duur land ?

    Alvast bdankt voor de antwoorden!

  • Rob

    Wat betreft het weer weet ik het niet. Ik was er in november. Ik denk dat je even moet checken wanneer het hurricane-seizoen begint!

    Wij zijn met de bus vanuit Flores (gua) naar Belize City gegaan. Duurt een uur of 5. Vanuit Gua City veel langer!

    Ik ben alleen op Caye Caulker geweest (eilandje). Duur of goedkoop is natuurlijk relatief. Ik weet niet wat je budget is. Voor 30 euro kun je met 2 personen prima slapen. Een bord kreeft is in ieder geval erg goedkoop vergeleken met NL.

    Veel plezier daar, het is de moeite waard!

    Rob

  • patrice

    Hoi Jakka,

    July en Augustus zijn de heetste maanden van het jaar. Hurricaneseason begint in september. Belize is in vergelijking met Guatemala duur. Het is ongeveer net zo duur als de vakantielanden rond de Middelandse Zee. Maar wat mij betreft behoort Belize tot een van de mooiste landen ter wereld op het gebied van ongerepte natuur en zeeleven. De bergen liggen in de jungle en voor de kust ligt een schitterend eilandenrijk met koraalrif. De lokale bevolking is uitermate vriendelijk en relaxed, het eten is geweldig… Gewoon gaan hoor! An experience of a lifetime!

    Vriendelijke groet!

    Patrice

  • Jannes

    Hoi,

    Belize is een arm land, maar gemiddeld genomen niet goedkoop. Eten in een restaurant (rice&beans) kan voor 6 dollar (Belize), maar in de supermarkt kost een pot jam 4 euro bijvorbeeld. Juli-Augustus is het natte seizoen, en het begin van het hurricane seizoen. Dat kan van alles zijn, maar tot nu toe is het weer hier alles behalve standaard, met veel coldfronts en regen, maar ook veel zon.

    Ik zit hier nog tot half juli, dus als je nog meer vragen hebt meel maar.

    jannes

  • Jannes

    Hoi,

    Belize is een arm land, maar gemiddeld genomen niet goedkoop. Eten in een restaurant (rice&beans) kan voor 6 dollar (Belize), maar in de supermarkt kost een pot jam 4 euro bijvorbeeld. Juli-Augustus is het natte seizoen, en het begin van het hurricane seizoen. Dat kan van alles zijn, maar tot nu toe is het weer hier alles behalve standaard, met veel coldfronts en regen, maar ook veel zon.

    Ik zit hier nog tot half juli, dus als je nog meer vragen hebt meel maar.

    jannes

  • henk en carolien

    na 4 jaar costa rica willen wij een keer naar Belize, wij hebben daar wel een paar vragen over nl., hoe kom je er kun je rechtstreeks naar toe vliegen ?? Wat zijn de kosten daarvan ? . Zijn er georganiseerde rondreizen of is het induvidueel goed te doen ??

    wij houden van veel bush bush en soms een dagje strand tussen door,

    kan iemand ons helpen , alvast bedamkt, henk en carolien

  • belize.pagina.nl

    Hoi,

    Volgens mij kan je niet rechtstreeks vliegen, je moet over het algemeen vliegen via Cancun (mexico) of via een hub in de verenigde staten (zoals houston).

    Je kan vluchten opzoeken op http://belize.startpagina.nl bij “overige tickets”, bij die sites kan je een overzicht van vluchten (incl prijzen) naar belize vinden.

    Er gingen trouwens vorig jaar geruchten op dit prikbord dat er vluchten vanuit frankfurt zouden komen. Weet niet of dat inderdaad bestaat nu.

    Wij hebben destijds vanuit Cancun een vlucht naar Flores gehad (bij Tikal, guatemala) en daar terplekke vervoer in een busje geregeld naar belize stad voor de dag erop (aanbieders zat op het vliegveld daar). In belize hadden we al een huurauto geregeld. Zelf in belize rondgereden en uiteindelijk terug met een vliegtuig naar Cancun. Cancun- Belize stad kan ook met een bus. Mogelijk overstappen bij de grens. Denk dat je dat een dag kost.

    Trouwens, Tikal zou ik een volgende keer vanuit Belize absoluut weer bezoeken, maar dan geregeld vanuit een Lodge/hotel in het westen van Belize (ze bieden die trips zelfs aan vanaf de eilanden)

    Georganiseerde (groeps) rondreizen zijn er niet echt. Vaak alleen als onderdeel van een rondreis door mexico/guatemala (ruta maya).

    Individueel georganiseerd kan wel. Wij hebben onze vluchten en auto en 1 van de accomodaties destijds via Vamonos geregeld. Over het algemeen vinden ze het gek dat je voor langere tijd naar Belize wil.

    Alle touroperators die op http://belize.startpagina.nl staan hebben “iets” in belize.

    Individeel is dus goed te doen. Wij waren er in juni. Officieel kan dan het regenseizoen beginnen en dus is het er erg rustig. Wij hadden dan ook geen moeite om ter plekke accomodatie te vinden.

    Bush heb je vooral in het binnenland. Omdat het zo'n klein land is kan je makkelijk bush - strand - bush - strand afwisselen. Eiland kan ook heel relaxed zijn. Koraal is bij Belize veel mooier dan bij Costa Rica (ik weet niet of je in Costa Rica gesnorkeld hebt, maar Belize is echt kleurrijker, meer vissen ook).

    Ik hoor wel als jullie nog meer vragen hebben.

    Marieke

  • jacob

    Nee je kunt vanuit europa nog niet rechtstreeks vliegen. nl de landings baan is nog niet lang genoeg voor zo'n groot vliegtuig. Ze zijn er inderdaad wel mee bezig. Cancun, miami of houston zijn de betere opties. Kosten van vluchten zover ik weet zijn via US in het laag seizoen 500 en in het hoog seizoen 700 euro…maar dta varieert waarschijnlijk met de dag?