Hi

  • Marco Wilbrink

    Hi, Ik ben Marco en heb met plezier de stukken gelezen die Olga met andere mensen over belize schrijft. Ik ga in juli met mijn vrouw en 2 kinderen 3 en 5 jaar naar mexico en belize. Mischien met een uitstapje naar uxmal in guatemala. Als mensen dit lezen( ik hoop jij ook Olga). Kunnen ze mij advies geven over mogelijkheden van reizen met kinderen in Belize. en welke mogelijkheden er zijn om van Belize naar Uxmal te te gaan en weer terug. Over Guatemala heb ik slechte verhalen gehoort aangaande ontvoeringen. Dus we zijn wat huiverig ivm onze kinderen.

  • belize.pagina.nl

    Marco,

    Uxmal is een maya site in Mexico, ik denk dat je Tikal bedoelt.

    Uitstapje naar Tikal is zeker de moeite waard. Wel veel lopen (je kinderen zijn jong), maar als je geluk hebt kom je een aantal Pizote's tegen (weet niet hoe ze in het nederlands heten) en springt een hele familie apen boven je hoofd van boom naar boom. (dat geluk had ik). Het hele park is ook schitterend. Niet alleen cultuur dus wil ik hier maar mee zeggen.

    Wij zijn destijds van mexico naar Flores (bij Tikal) gevlogen en ruim een dag later met een vaag busje naar Belize Stad gereden. Ging prima. Maar later zagen we in Belize zelf dat je via heel veel lodges “gewoon” een dag Tikal kan boeken. Zo heel erg ver is het inderdaad niet. Niet alleen bij de lodges aan de grens met Guatemala, maar ook vanaf de Cayes (wellicht vliegen ze dan?). De volgende keer dat ik weer in Belize ben ga ik in elk geval weer een dag naar Tikal. De sites in Mexico waren zeer indrukwekkend, maar Tikal staat bij mij bovenaan.

    Die ontvoeringen klinken inderdaad niet zo heel erg prettig. Ik heb me in elk geval destijds (2000) niet ongemakkelijk gevoeld.

    Heel veel plezier!

    Marieke

  • Marco Wilbrink

    Hallo Marieke,

    Ik bedoel inderdaad Tikal. Beetje dom van mij. Bedankt voor je reactie klinkt allemaal heel positief. Zij dat inderdaad dagtrips van Belize naar Tikal. Heb je ook een idee wat dat kost?

    Groetjes Marco

  • Patrice

    Hoi Marco,

    Zoals Marieke reeds opmerkt ligt Uxmal in Mexico. Tikal ligt dus in Guatemala…

    Ontvoeringen en berovingen vinden met name s'nachts plaats langs de weg…

    Als je dus een verzorgd tripje boekt naar Tikal en in het toeristisch deel blijft kan er weinig gebeuren!

    Reizen binnen Belize kan per lijnbus,huurauto of per vliegtuig. Kinderen van zo'n jonge leeftijd doe je het meest plezier met een lekker strand…. Kies dan

    Ambergris Caye (eiland voor de kust) of Placencia (langs de zuidkust van Belize).

    Houd er rekening mee dat Juli de regentijd is dus de luchtvochtigheid hoog is.

    Vanuit deze plaatsen zijn er excursies te boeken naar diverse bezienswaardigheden in Belize. Succes!

    Patrice

  • belize.pagina.nl

    Nee, de prijs weet ik niet meer.

    Marieke