Rondreizen

  • Lieke

    Ik ben bijna afgestudeerd en daarna wil ik rond okt voor een aantal maanden door Midden Amerika gaan reizen. En dus ook door Belize. Kan iemand mij vertellen of Belize een geschikt land is om door te backpacken??? Qua veiligheid voor een vrouw alleen?? En natuurlijk of er ook veel goedkope hostals of andere overnachtingsmogelijkheden zijn? Is Belize relatief een duur land in midden amerikaWat is de gemiddelde prijs ongeveer voor een duikcursus van ongeveer een week voor het bepalen van je padi? Ik heb namelijk gehoord dat dit in Belize wel een stuk duurder is als bv in Honduras, maar dat Belize wel echt super is om te duiken….

    Nou ja, alle tips zijn welkom!!

    Groetjes Lieke

  • maaike

    Ha Lieke,

    Ik ben net terug van mijn 5-maandse reis door Midden Amerika en het was geweldig!!!

    Ik heb in 10 dagen heel Belize gezien en het was geweldig!

    Hier wat tips: Placencia is een stadje dat getroffen is door de orkaan Mitch en er zijn dus weinig toeristen. De locals hangen een beetje op het strand en er hangt een heel relaxed sfeertje (overal eigenlijk in Belize!). Vervolgens heb ik San Ignacio bezocht en een tour naar de Barton Creek grotten gemaakt wat echt super was. Je gaat met een kano door de grot en je mag op van die waterautobanden al peddelend de grot uit. Ook de tocht naar de grot was super! Je gaat door de binnenlanden van Belize waar de Mennonites wonen en rijdt door een dorpje wat echt uniek is!

    Caye Caulker is hét eiland waar dus velen duiken. Ik heb zelf mijn duikbrevet in Honduras (het eiland Utila) gehaald wat echt schitterend was. Als je nog nooit geduikt hebt is natuurlijk alles mooi, maar het koraal, de vissen etc. echt helemaal geweldig! Mocht je toch beslissen naar Honduras te gaan zou ik bij duikschool ‘Utila dive Center’ gaan duiken. Ze zijn duurder dan de anderen, maar daar tegenover staat dan ook wel veiligheid en ervaring. Ik was zo'n 200 euro kwijt voor mijn open water dive cursus.

    Belize schijnt inderdaad erg mooi te zijn, maar zoals ik ook al had gehoord twee keer zo duur. Ik ben wel gaan snorkelen in Belize, maar zag niet zulk mooi koraal als in Utila. Maar goed, ik wist natuurlijk ook niet de goede plekken…

    Verder ben ik nog naar Orange Walk gegaan waar we via de New River Voyage naar Lamanai zijn gegaan. Zoals alles daar was ook dit erg mooi en dus een aanrader. Daarna zijn we bij Chetumal Mexico ingegaan.

    Ik ben dus niet alleen door Belize getrokken en ik weet zeker dat je genoeg mensen tegen zult komen die ook dezelfde richting uitgaan. Maar goed, de mensen zijn zo vriendelijk en ook de mannen laten je met rust (een verademing in vergelijking met Guatemala en alle landen daaronder). Ik heb me er in ieder geval erg veilig gevoeld en zou het zo alleen doen mocht de situatie zich weer voordoen.

    Nou een heel lang verhaal en ik hoop dat ik je een beetje geholpen heb.

    Heeel veeel plezier op je reis, ik ben nu al zo jaloers!

    En als je nog dingen wilt weten, je kunt mailen!

    Groetjes van Maaike