Belize

  • Marcel

    Hallo lezers,

    Ik ben van plan om in november a.s. aan een groepsrondreis deel te nemen naar mexico/Guatemala/Hondures en als eindpunt Belize. Hoewel er veel uit de goede reisgidsen te halen valt is er één antwoord op een vraag niet terug te vinden. Weet iemand of het mogelijk is om in Belize (bij voorkeur Caye Caulkar) met dolfijnen te zwemmen? Ik hoor graag van iemand die hier ervaring mee heeft of weet of dit mogelijk is!

    Groeten,

    Marcel

  • godelief

    Hallo Marcel. Ik ben ook op caye caulker geweest, je kan daar volgens mij helaas niet met dolfijnen zwemmen. Ik zag dat je ook naar Honduras gaat. Als je daarheen gaat, moet je naar Roatan (dat is nog mooier dan caye caulker!!!) daar kun je met dolfijnen zwemmen en ook heel goedkoop je duikbrevet halen!

    Veel succes, adios godelief

  • feye

    Hallo Marcel, voor dolfijnen heb je geluk nodig, als ze er zijn kan je gewoon het water in gaan en ze bekijken. Ik heb 7 maanden in Hopkins gewoond waar ik ze zo af en toe zag langs komen en toen gingen we met kano's naar ze toe. Ikzelf vind het toch een beetje eng dan het water in te gaan, want niet alle dolfijnen zijn hetzelfde en ze kunnen hard in je bumpen als ze dat willen. Vanaf de kano een dolfijn 2 meter van je af hebben is ook prachtig moet ik zeggen. Veel geluk op je reis en als je het echt wil zullen ze er voor je zijn, het zijn spirituele beesten. Op het water klappen kan ze ook lokken… groetjes feye godelief schreef: