travelcheques

  • Kim

    ivm geld in belize-guatemala en mexico:

    indien je geld afhaalt aan een automaat…welke wisselkoers krijg je dan?

    zijn travelcheques voordelig? moet ik er hier in euro of dollar bestellen?

    bedankt!

    Kim

  • Paul Nijssen

    De ene ziet de voordelen in travelchecks de andere in creditcards of de gewone euro pas.

    In Mexico en Belize (Belize Bank) kun je gewoon pinnen met je bank pas, ik vindt het zelf praktisch.

    Daarnaast zijn de transactie kosten 0 tot 3 euro, dat ligt even aan de bank of pakket wat je hebt.

    Mocht je een credit card aan willen schaffen dan is Visa misschien een goede optie, je kunt geld op de rekening storten zodat je reductie krijgt op je transactiekosten als je geld uit de automaat haalt.

  • Bianca Buurman

    hoi,

    als je geld pint, dan krijg je ‘echte’' koers van de munt op dat moment. pinnen is in ieder geval voordeliger dan geld wisselen, want dan betaal je commissie. Tenzij je bij je bank natuurlijk geld betaalt voor pinnen in het buitenland. wij zijn net in belize, guatemala en mexico geweest, maar zowel bij de rabobank als de postbank betaal je geen pinkosten.

    Als je travellercheques meeneemt zou ik dat in dollars doen, die worden overal geaccepteerd.

    groetjes Bianca

  • Dennis

    Hoi,

    Pinpas en creditcard op zak en je bent in zake. Op sommige plekken is het wat moeilijk pinnen (Caye Caulker, Belize bijvoorbeeld, daar was vorige maand nog geen ATM), maar dan kan je nog steeds naar de bank en daar met je creditcard geld opnemen, soms moet je een beetje bij betalen, dan is dat vervelend maar weer eenmaal in NL dubbel en dwars waard. Bij de grenzen kan je je geld makkelijk omwisselen. In Belize kan je met US dollars betalen zonder rare gezichten (1USD is 2BD) en in Guatemala vaak ook wel (1USD is 7.8 quatzales). Mexico ben ik niet geweest.

    Veel plezier!

    Dennis.

  • Paul Nijssen

    Inderdaad met een credit card ben je meestal iets beter af, kijk eens op http://www.geocities.com/belize_nijssen/bank .

    Hier kun je weer vinden waar de pinautomaten staan van de meest voorkomende banken in Belize.

    Barclay Bank is sinds een jaar First Caribbean Bank, wil je zeker weten dat je kunt pinnen, zoek dan een Belize Bank op.

    Succes

  • sonja de groot

    waar kan ik travel checks in wisselen voor geld mneteen