Nederlanders in Belize/Guatemala

  • Amber

    Hallo reizigers!

    Dit jaar ga ik richting Belize en Guatemala. Ik vind het altijd leuk nieuwe mensen te ontmoeten. Ik ga alleen en zoek een paar Nederlande adresjes waar ik eventueel kan verblijven en/of die me wegwijs kunnen maken. Ik lees al dat diverse mensen er stage hebben gelopen, dus ze moeten er zitten!

    Verder mag je me waarschuwen als ik iets in mijn upje niet moet doen en ik las net wat juist wel!

    Amber

  • Homebase_belize

    kom maar eens langs in een echt ke"chi Maya dorp. Wij wonen in San Miguel Toledo.

    We hebben een organische koffie- en cacao farm, en willen het toerisme in. Toledo is nog niet zo bekend en (volgens ons) het mooiste stuk Belize, want nog niet verpest. We hebben een paar ruines, een grot en een rivier in de buurt die allemaal zeer de moeite waard zijn.

    Tot ziens kom maar op de koffie,

    Naud en Elsbeth

  • Jack

    Hallo,

    Ik las dat jullie een koffiefarm hebben. Binnenkort kom ik in Belize (van 3-8 nov. in Tobacco Caye). Hebben jullie ook slaapplek en evt. plek voor vrijwilligerswerk?

    Groeten,

    Jack Folkers

    www.dwaalgast.nl

  • homebase_belize

    Beste dwaalgast, Jack

    Je bent meer dan welkom, we hebben een tent voor je verblijf en koffie om te plukken.

    Stuur een mailtje of neem de bus naar Punta Gorda, en de bus bij het park naar San Miguel (12.00 en 16.30) en vraag maar naar de blanken die er wonen, naast de alcalde. We hopen je te ontmoeten, leuke site!

    Naud en Elsbeth

  • Mary

    Hallo Hallo!

    Ik zie dat dit wel een verouderde pagina is, maar wie weet krijg ik toch antwoord? :)

    Wij vertrekken volgende week richting Centraal America en pakken ook een weekje Belize mee. Nu lijkt het me zo geweldig om naar Glovers Reef te gaan, echter de kosten van de boottocht ernaar toe is ZO duur!

    De huisjes die ik daar wil huren vallen echt wel mee, dat kost maar 40 dollar per nacht, maar die boottocht is echt niet te betalen. Hebben jullie enig idee of dit ook op een andere manier kan? Dit is wat de eigenaresse schreef van de huisjes op het water op Glovers…

    Hi Mary,

    I would love to have you as our guest. I can do 16 to 18 leaving 19th but it is more expensive then if you came the 15 and left the 18 our regular weekly return to the mainland trip.. The cost out is 300 for a charter boat out of dangriga or sittee river glovers guest house per person the night is 40 per night per person plus tax 44x3nights =132 x2 people =264 return tip saturday 60 each x2= 120 grand total 684

    Or go to Sittee River on Saturday load the boat leave sunday and return the next saturday. the cost for the week stay and the trip out to the island and back and a kitchen is 299 plus tax or 656 us for two people.

    I do have cabin number 5 king fisher for you.

    Hoop van jullie te horen! Alvast heeeeel veel dank.

    Groetjes Mary de Boer

  • wentelteefjeinlove

    kijk eens HIER

  • Silvana mv * Julian & Lizzy

    txs, Ìk had meegedaan met een droomreis winnen wat onderaan op die site stond. ik dacht “niet geschoten is altijd mis”

    en ging er van uit wel weer niets te zullen winnen, ik had wel niet de hoofdprijs maar wel een bon van 100 euro die ik lekker in preston palace ga nuttigen. iemand daar wel eens geweest?

  • Tilly.P

    Heb Info Aangevraagd, Bedankt!

  • Sonda

    mijn dank is groot :)

  • Peter Brink

    Beste lezer,

    Via deze hoogst ongebruikelijke weg wil ik uw aandacht vragen voor het volgende.

    Als voormalig medewerker rioleringsbeheer van de gemeente Nijmegen raakte ik zo’n 13 jaar geleden gefascineerd door de diversiteit van rioolputdeksels in de stad. Ik begon deze deksels te fotograferen vanwege hun afbeeldingen, vormen en bijzondere teksten. Inmiddels is deze verzameling opgelopen tot ruim 1500 foto’s uit 130 verschillende landen.

    Collega’s, vrienden en bekenden sturen mij geregeld een foto van een putdeksel die zij in het buitenland zien. Een gedeelte hiervan staat ook op mijn website, www.brink-rioolbeheer.nl .

    Nu heb ik een doel. Ik wil namelijk een boek gaan uitbrengen met daarin foto’s van rioolputdeksels uit alle landen van de wereld. Een hele opgave, maar niet onmogelijk. Daarbij kan ik uw hulp goed gebruiken.

    Mijn concrete vraag is dan ook: Wilt u mij helpen om mijn doel te realiseren? Wilt u voor mij in de buurt van de ambassade c.q. consulaat, of in uw woonomgeving, of tijdens uw reizen een foto maken van een rioolputdeksel? En deze foto(s) dan ook digitaal aan mij doorsturen. Voorbeelden van foto’s heb ik als bijlage toegevoegd. Indien mogelijk rekening houdend met de zon (schaduw op de foto). Graag verneem ik dan ook in welke stad/plaats de foto is gemaakt. Uw bijdrage zal in het boek worden vermeld. Indien u dit niet wenst, dan hoor ik dat graag van u.

    Op voorhand wil ik u reeds bedanken. Ik zie uw reactie/foto met belangstelling tegemoet.

    Met vriendelijke groet,

    Peter Brink

    Malden, the Netherlands

    0031 6 15841977