Informatie nodig voor scriptie

  • Nancy1984

    Ik ben momenteel bezig met mijn afstudeerscriptie over het ecotoerisme product van Belize. Ik ben opzoek naar mensen die al een keertje naar Belize zijn geweest. Ik wil dan weten wat jullie in Belize hebben gedaan, in wat voor accommodatie jullie hebben geslapen, hoe lang jullie daar zijn geweest en in welke maand/seizoen jullie daar heen zijn gegaan.

    Alvast bedankt

    Nancy

  • Fred Krrijnen

    Wat een leuk onderwerp. Ik was er afgelopen winter nog een maand.Mail me maar.

    Groet,

    Fred Krijnen

  • Nancy1984

    Ik heb geprobeerd u een email te sturen, maar die heb ik weer terug gekregen. Dus dan plaats ik mijn vragen maar op het forum, als u het niet erg vind. Zoals ik al in mijn oproep had gezet, ben ik opzoek naar mensen die al een keer in Belize zijn geweest. Wat ik dan voornamelijk wil weten, is wat u daar in Belize heeft gedaan, heeft u national parks etc. bezocht. Hoe lang u daar bent geweest en bent u ook nog naar andere landen in de buurt geweest? Hoe kwam u op het idee om naar Belize te gaan?

    Alvast bedankt voor u informatie

    Groet,

    Nancy

  • Fred Krijnen

    Dag Nancy,

    Even een korte samenvatting van mijn laatste reis dan. Ik ben via Cancun gevlogen. Toen per bus naar Belize City. Vervolgens naar Caye Caulker. Vooral vanwege het snorkelen bij he trif. Het barst daar van de haaien en pijlstaartroggen. Ze zijn zo tam, dat je ze kunt aaien (ze worden gevoerd).

    Vervolgens naar Placencia. Vandaar uit trips gemaakt naar de cayes. Sommige daarvan zijn, zoals je zult weten, tot nationaal park uitgeroepen. Het barst ook daar van de vissen.

    Natuurlijk heb ik ook weleens een paar uurtjes op het strand gelegen. Maar kort

    samengevat was het toch een actieve “eco-vakantie”. Trips gemaakt naar het zuiden en San Iganacio. Aldaar per kano door grotten en Maya-tempels beklommen.

    Ik ben dit keer niet naar Guatelamala geweest. Doe dat meestal wel. Maar is op zich nergens voor nodig. Belize heeft ontzettend veel te bieden. Vooral het uiterste zuiden(Toledodistrict) is ook een absolute aanrader. Tropisch regenwoud, geen

    toerist te bekennen, maar wel uiterst vriendelijke Maya's.

    Een en ander gebeurde uiteraard ongeorganiseerd en per openbaar vervoer. Dat werkt redelijk in Belize en anders is liften ook een optie. Je moet er alleen wat geduld voor hebben, want er is weinig verkeer. Binnenlandse vluchten zijn ook een optie. Ze zijn relatief goedkoop en betrouwbaar.

    En ook de fiets voldoet in Belize uitstekend. Ben per fiets een paar keer naar het Garifunadorp Seine Bight geweest.

    Ik ga volgend jaar zeker weer naar Belize. Ik doe dat altijd in de winter.

    Ik hoop, dat je wat aan deze info hebt.

    Groet,

    Fred

  • Boss

    God, I feel like I sholud be takin notes! Great work

  • sqttzpko

    zFiiIG , tkwpahvnqbue, ktucdfurosph, http://ylqhvdljpfwm.com/