hotels belize

  • Rick Barends

    Hallo allemaal,

    Wij willen in mei naar belize maar gaan low-budget. Wij willen graag weten of er ook backpack hotels in belize zijn en op wat voor prijs categorie wij moeten rekenen. Op de hotel-sites op het internet zien wij eigenijk alleen maar prijzen vanaf 75 dollar…

    Wie o wie reist er ook low-budget of heeft dat gedaan en kan ons wat info verschaffen.

    Alvast bedankt

    Rick en Kim

  • paul nijssen

    Er zijn inderdaad een paar low budgets slaap plaatsen in Belize, echter op de Cayes zul je dat steeds minder vinden.

    Op mijn site (www.exoticbelize.nl staan een paar accommodaties waar ik kom en kan je vertellen dat zeker goedkoper zijn dan de

    U$ 75 die jullie noemen.

    Ik weet niet hoelang jullie Belize willen blijven maar misschien is het vakantiehuisje in Teakettle wat, zie de posting van Marko.

    De gemiddelde prijs die ik betaald is U$ 40-45 per kamer per nacht.

  • Rick Barends

    Hoi paul,

    Hartelijk bedankt voor je reactie! Wij willen dolgraag naar belize maar hebben domweg nog niet gespaard. Aangezien jij toch heel veel over dit land weet wil ik je het volgende nog vragen.

    Ik lees op internet dat de gemiddelde tourtjes zo rond de $50 zijn. Is dit de normale prijs of is het bij lokale tour operators goedkoper?

    Alvast bedankt voor je reactie!!!!!

  • Paul Nijssen

    Nee helaas de touren zijn al snel U$ 50,- p.p., en dit komt hoofdzakelijk door de overheid die veel tax van de organisators vraagt.

    Echter maak je een tour naar de maya ruine zoals Xunantunich dan kun je uitstappen bij Sucotz het gratis pontje pakken naar de overkant van de Mopan River en vervolgens de 1-2 mijl omhoog lopen. Je betaald als ik het goed heb U$ 5,- p.p. om het terrein op te mogen. Op zondag is het overigens vaak vrij toegankelijk. Daarnaast is er in Sucotz ook een hostel die een nette prijs heeft voor het overnachten.

    Dit geld ook voor de andere ruines echter lamanai heb je een boottrip nodig om er te komen en voor Caracol heb je ook vervoer nodig van uit San Ignacio.

    Cockscomb (Jaguar Preserve) is 4-5 mijl landinwaarts vanaf de Southern Highway maar deze hebben weer goedkope overnachtingen zodat je echt het Jungle gevoel kunt krijgen.

  • Marko

    Kijk ook eens op: www.belizevakantie.nlRick Barends schreef:

  • Marko

    Kijk ook eens op: www.belizevakantie.nl

  • Naud

    Beste Rick,

    Er zijn in Belize wel degelijk backpack hotels en guesthouses, het ligt er helemaal aan waar je naar toe wilt gaan, en voor hoe lang.

    Zelf zitten wij in Toledo, dicht bij diverse ruines en natuur schoon. Als je in een dorp verblijft, of daar mensen kent kunnen deze mensen je over het algemeen voor heel veel minder geld hetzelfde laten zien wat alle dure lodges en tour operators je aanbieden. Het moet gezegd worden dat je dan niet Belize ziet vanuit een luxe touring car met ac. Dus wat wil je? Het avontuur en de daarbij behorende iets mindere luxe, of veel geld uitgeven, en gaan waar iedereen gaat? Als je een mailtje stuurt kunnen we je wat meer informatie geven, of via dit forum uiteraard. Wij weten vnl de plekjes in Toledo en mocht je bij ons willen verblijven, dan ben je uiteraard van harte welkom, zoek je iets meer luxe, of wil je gewoon meer geld uitgeven, laat het maar weten en we sturen je door. Ik wil niet te veel reclame maken voor onszelf via een forum maar kijk ff op www.back-a-bush.com. Veel plezier met de voorbereidingen en wie weet tot in Belize.

    Naud back-a-bush