grens chetumal-belize

  • ria

    Weet iemand hoe je het best van chetumal naar belize reist?kunnen we het best bij de grens van chetumal de bus nemen naar belize city of kunnen we beter bij het busstation in chetumal de bus pakken naar belize?

    Ik hoop dat iemand me advies kan geven,

    alvat bedankt

  • Paul Nijssen

    Ria het beste is om gewoon op het busstation in Chetumal een buskaartje voor Belize te kopen. De bus rijd vanaf 6.00uur 'smorgens tot +/- 19.00uur en als ik het goed heb is het elk twee uur. Daarnaast zal de Mexicaanse douane vragen of jij terugkomt in Mexico, zo ja dan rekenen ze direct af en krijg je een bewijs van betaling mee. Deze kun je dan later op het vliegveld inleveren.

    Vervolgens ga je met de bus de rivier over en kom je bij de Belizeanse douane, je moet alle bagage meenemen en hier een visa invullen en vervolgens doorlopen naar de douane beambte die zal vragen of je wat hebt aan te geven. Als je producten bij je hebt die ze in Belize maken dan moet je die inleveren. Ik zou zeggen je gewoon van de domme houden en je bent er zo doorheen.

    De bus rit duurt zo'n 3 uur tot Belize City.

  • Ria

    Heel erg bedankt Paul, we zitten nu in Palenque en gaan zondag naar Belize. Weet je misschien ook hoe het busstation heet in Chetumal of is er maar 1?En waar we het beste onze auto kwijt kunnen voor 5 dagen?

    Alvast bedankt groetjes Ria

  • Paul Nijssen

    Ria er is maar een busstation in Chetumal dus dat kan niet missen echter waar je de auot kwijt moet weet ik niet. Kijk eens op het internet of jouw verhuur bedrijf in chetumal zit, die zullen toch niet zo moeilijk doen om je auto daar zolang neer te zetten.

    Dan een ander verhaal, als het de bedoeling is dat jullie de watertaxi nemen naar Caye Caulker dan is er misschien een betere optie om wat tijd te besparen.

    In Corozal is namelijk een klein vliegveld waar tropic air and maya airways opvliegen.

    Dit kan je de nodige uurtjes reizen schelen. Je moet overigens wel van te voren reserveren via internet.

    Succes en veel plezier

  • Ria

    Hoi Paul

    We gaan inderdaad naar Caye Caulker. Het is wel een goede tip om met het vliegtuig te gaan, alleen dan moeten we alsnog met de bus naar Corazol vanaf Chetumal, we gaan er beslist over na denken. groetjes

  • Paul Nijssen

    Vluchten vanuit Corozal naar Ambergris Caye (San Pedro) zijn U$ 50,- tot 70,- p.p en gaat zes keer per dag met Tropic Air en vier keer met Maya Airways.

    Vanuit hier gaan vluchten naar Caye Caulker wat iets zuidelijker ligt echter nu zou ik toch de watertaxi nemen van San Pedro naar Caye Caulker. Deze gaan elke 1.5uur en laatste vertrekt om half vijf middags.

    Er gaan ook twee keer per dag watertaxi's van Corozal naar San Pedro en die kosten hiervan zijn U$ 25,- p.p.

    Vertrektijden 7.00uur en 15.00uur

    Zorg ervoor dat je of U$ dollars bij je hebt of wissel je Pesos bij de grens in voor Belize Dollar. Creditcards worden geaccepteerd echter met vraagt een extra provisie over aangezien zij niet voor de transactie willen opdraaien.

    Er is een bank op Caye Caulker namelijk de Atlantic Bank, laat deze nu alleen maar bankpasjes met het cirrus logo accepteren. Dus heb je een Postbank rekening dan zit je goed. Natuurlijk kun je hier ook je travel checks laten uitbetalen.

    Heb je een andere bankkaart, stop dan even in Corozal bij Belize Bank

    Corner. 5th Avenue& 1st Street North. - ATM

    Veel plezier

  • Esther

    Hoe lang doet de bus van Chetumal naar Corozal er over?

    Groetjes

  • Paul Nijssen

    Chetumal naar Corozal zal zo'n beetje een uurtje duren. Je moet namelijk de Mexicaanse grenspost als de Belizeaanse inwandelen en wat papierwerk afhandelen.