Vliegen van Placencia naar Cancun

  • Kaat

    Ik heb een vraagje, ik wil met mijn vriend een maand door Mexico en Belize gaan reizen. We willen eindigen in Placencia en dan met het vliegtuig terug naar Cancun. Weet iemand of dit kan….

  • Paul Nijssen

    Er gaat geen vliegtuig vanaf Belize richting Cancun.

    Enige optie zou zijn vanaf Placencia naar Corozal, daar de bus pakken en de grens over met bus en/of taxi richting Chetumal.

    Een ander probleem is de vlucht van Placencia -> Belize City -> San Pedro -> Corozal gaat. Kosten zijn zo'n U$ 162,- p.p. zowel Tropic Air als Maya Airways gebruikt de zelfde route.

    Je kunt ook tot aan Belize City vliegen kosten zijn dan U$ 80,- p.p.

    De enige vlucht die je van Chetumal richting Cancun kunt krijgen is met Mexicana echter je vliegt via Mexico City. De vlucht is U$ 82,- p.p echter de bus reis duurt net zolang namelijk 5uurtjes. Kosten van een expres bus zal zo'n 10-15 euro kosten.

  • Kaat

    Bedankt voor de informatie. Ik ga nu toch met de bus. Ik ga kijken of ik de reis anders kan indelen. Zodat ik nog een leuke tussenstop heb.

  • ingrid

    Waar heb je deze prijzen van vluchten gevonden?

    Ik vind enkel vluchten van tegen de 400$!!

  • Paul Nijssen

    Ingrid voor de binnenlandse vluchten in Belize kijk ik bij Tropic Air als Maya Airways.

    Voor vluchten in Mexico struin ik het internet af maar daarnaast weet ik ook wie daar de binnenlandse vluchten verzorgd.

    En voor de rest surf ik over het internet met de juiste zoek acties.

  • ingrid

    Mmmm dat heb ik dus ook gedaan, maar de prijzen die ik gevonden heb zijn om

    U tegen te zeggen (bijna 400 dollar!! voor juli -aug volgend jaar)

    Worden de tickets beterkoop als je later boekt?

    Nog even verder zoeken!!!

  • ingrid

    vergat effe te zeggen dat het bij mijn wel een vlucht was van Belize naar Mexico City!! (dus geen binnenlandse vlucht)

  • Paul Nijssen

    Dat zou best kunnen Ingrid, echter dan vlieg je niet non-stop. Dit betekend dat je al snel via El Salvador of de States vliegt.

    Daarnaast zou ik mij toch even achter de oren krabben wat betreft de prijs, als ik mijzelf de moeite neem om de bus naar Chetumal te nemen dan bespaar je jezelf al snel U$ 300,-

    Gezien de olieprijs flink aan het dalen is zou ik nog even wachten om te boeken, echter vroeg boeken zie ik vaak als de goedkoopste oplossing.