Caye Caulker

  • Collin van Reeuwijk

    Geachte lezers,

    Over iets meer dan twee weken ga ik eindelijk ondervinden hoe lekker die hangmatten in Belize daadwerkelijk zijn!

    Nu heb ik al behoorlijk wat info verkregen, ook via de LP, en al een bouwsteen van Belizeonline (Tikal temple) besteld. Maar de vraag blijft, wanneer wij de oostkust weer bereiken waar kunnen we dan het beste verblijven? De bedoeling is Caye Caulker, voor het laid-back gevoel, maar wat is nu de beste plek om te verblijven, direct aan zee? Wat we willen is een verbllijf dus direct aan zee, met een prachtig strand en goede duik en snorkel gelegenheid. Caye Caulker is een voorbeeld, maar zijn er nog alternatieven?

    Graag hoor ik jullie ervaring en/of misschien, Paul, jij weet alles van dit land, enige suggesties?

    Groetjes

    Collin

  • Paul Nijssen

    Er zijn zeker alternatieven Collin, naast Caye Caulker heb je San Pedro. Is echter iets duurder en meer op de Amerikaan gericht. Echter het uitgangsleven is daar is uitgebreider dan op Caye Caulker.

    Ten tweede schrijf jij laid-back, tot hoever wil jij gaan. Er zijn diverse eilanden waar je een wat lodges heb staan maar dichterbij de fraaiste duikbestemming bent.

    Long Caye is zo'n 60 kilometer uit de kust en heeft bijvoorbeeld een bed & breakfast met een duikschool. Het ligt in het zelfde atoll als de Blue Hole en voor Long Caye heb je prachtige duikstekken. http://www.huracandiving.com/index.html is de website en wordt door een Belgisch stel gerund.

    Nadeel is wel dat je twee maal voor de boottoch moet betalen, maar mocht de Blue Hole op jullie lijst staan dan zou ik voor deze plek kiezen.

  • Collin van Reeuwijk

    Bedankt Paul voor al deze info.

    Long Caye is inderdaad een goed verblijf, ik ben al aan het kijken of reserveringen mogelijk zijn, hoewel ik 100 US dollar p.p enkele boottocht een behoorlijke hoofdprijs vind!

    Nog anderhalve week en dan zullen we zien hoe mooi en laid back Belize daadwerkelijk is.

    Nog een laatste vraag: Is het waar dat je wetterlijk maar BLD 100 per persoon mag invoeren? Ik heb inmiddels al zo'n 500 BLD! Hopelijk gaan ze daar niet moeilijk over doen.

    Groetjes

  • Paul Nijssen

    Gewoon niets zeggen, dat werkt altijd.

    Zou ook kleine U$ dollars meenemen, altijd handig.

    Veel plezier en laat mij aub weten wat je ervan vond.

  • Collin van Reeuwijk

    Dat doe ik Paul en misschien, als jij in Belize woont, zien we elkaar nog wel.

    Ik verblijf de 2e en de 3e in the great house in Belize, daarna richting Tikal.

    Tot de volgende hoi

    Collin

  • Paul Nijssen

    Helaas Collin,

    Ben er drie weken een week geweest voor familie omstandigheden.

    Zit nu even in de NL's en heb begrepen dat delen van Belize flink onderwater staan.

    Hoop dat dit jouw vakantie niet echt in het water gaat gooien.

    Grt Paul

  • bart

    Hoi Allen,

    Ik ben een paar jaar geleden op Caye Caulker geweest (week) en moet zeggen dat het echt het meest laidback island van de cayes is, ik heb overigens alle tips and tricks van dat eiland op een online reisgids gezet die voor iedereen toegankelijk is

    http://www.writingtravellers.com/tikiwiki/tiki-index.php?page=Caye_Caulker

    Als je nog meer tips hebt zet ze erbij!

    En o wat mis ik die relaxte creolse/rasta sfeer daar!

    groet

    Bart

    Paul Nijssen schreef:

    >

    > Helaas Collin,

    >

    > Ben er drie weken een week geweest voor familie

    > omstandigheden.

    > Zit nu even in de NL's en heb begrepen dat delen van Belize

    > flink onderwater staan.

    >

    > Hoop dat dit jouw vakantie niet echt in het water gaat gooien.

    >

    > Grt Paul