emigreren

  • saskia

    hallo,

    mijn gezin en ik willen een bed and breakfast overnemen in belize.

    we zijn er al geweest en zijn erg enthousiast.

    nu wil ik graag van mensen die deze stap al ondernomen hebben graag zoveel mogelijk informatie over wat te doen,hoe zit het met het ziekenfonds, hoe hou je je nederlands paspoort,belastingen en de verhuizing enz.enz.

    dus ik zie HEEL GRAAG zoveel mogelijk reacties tegemoet,ik lees eerst liever de ervaringen van anderen voordat ik de officiele weg ga bewandelen en tegen van alles en nog wat aanloop.

    alvast erg bedankt.

    groetjes saskia

  • Paul Nijssen

    Saskia,

    Ik kan op aardig wat vragen antwoord geven en dan zal ik ook doen, echter wat ik mis is werkvergunning in Belize. De Belize Goverment kunnen aardig lastig zijn wat betreft een werkvergunning afgeven. Ik zou je dan ook maar eerst in verdiepen want er zijn al heel wat buitenlanders (waaronder NL-ers) die er makkelijk overdachten.

    Dit leidt tot veel frustratie en slinkende spaarrekening van jouw kant. Ik ken mensen die na ruim anderhalf jaar pas hun vergunning kregen. En daar moesten ze verdomd veel voor doen.

    De basis verzekering vanuit NL kun je vergeten. Dus zit je al snel aan een buitenland verzekering, ik zou hier voor eens bij Ooms verzekering kijken https://www.oomverzekeringen.nl/content.asp?pid=14

    Ik adviseer je wel een buitenland verzekering vanuit de NL's, zo kun je altijd buiten Belize worden geholpen zodra het echt nodig is.

    Verruil nooit je Nederlandse paspoort, je hebt dan geen recht meer op je betaalde AOW bijdrage. Echter men schijnt tegenwoordig een tweede paspoort te mogen hebben.

    Wat de belasting betreft, ik zou in Belize belasting betalen. Die ligt namelijk een stuk lager dan de Nederlandse.

    Dan het verhuizen, ik zou persoonlijk niet te veel meenemen behalve je dierbare dingen.

    Hoop dat je hier wat aan hebt,

    Succes

  • saskia

    hoi paul,

    dankjewel.

    Ik dacht eigenlijk als je een goedlopend bedrijf koopt,zal het geen probleem zijn die werkvergunning? maar jij hebt andere ervaringen?

    weet jij toevallig ook waar ik me in die materie kan verdiepen??

    heb je die werkvergunning wel nodig als je eigenaar van een bedrijf bent??

    moet ik dit soort dingen(ook paspoort enzo)vanuit nederland of vanuit belize regelen??

    sorry voor mijn vele vragen,maar ik ben je erg dankbaar voor de info.

    groetjes saskia

  • Paul Nijssen

    Email mij even Saskia.

    Paul

  • mien

    Hoi Saskia,

    Wat leuk, een B&B in Belize…daar zijn wij(mijn vriend en ik) ook over aan het denken. Hoe is de stand van zaken? Kunnen we wellicht bij jullie langskomen als wij in Belize zijn.

    Heel veel succes,

    Mien

  • jeroen

    hallo saskia,

    Ik ben geemigreerd naar canada en vrienden van mij naar belize ben er al geweest en het is super!!! hun deden het simpel hebben een beliziaan op de payroll staan! dan zijn ze gedekt. ze hebben inmiddels hun werkvergunning duurde nog geen 6 maanden. maar ze hebben wel onder de tafel betaald als je begrijpt wat ik bedoel!

    dus mogelijkheden genoeg!

    veel su6!

  • saskia d. k

    hallo mensen,

    we zijn nog steeds druk bezig om ons bedrijf in nederland te verkopen,wat nu niet meevalt met de crisis!

    pas daarna kunnen we de b&b overnemen(het is gelukkig nog niet verkocht)

    als alles gelukt is laat ik het jullie weten op dit forum,en zijn jullie allemaal van harte welkom natuurlijk.

    gr. sas