Emigreren naar Belize

  • Marianne

    Beste lezer,

    Ik wil ook (zoals velen, valt hier te lezen) de mogelijkheden bekijken om te emigreren naar Belize. Ik heb al veel gelezen op Amerikaanse sites, maar ik heb het gevoel dat veel informatie al wat verouderd is en tevens is de meeste informatie voor gepensioneerden en zover ben ik nog niet.. Ik heb vandaag ook het Nederlandse consulaat gemaild met divesre vragen, maar ik zou heel graag in contact willen komen met iemand die deze stap al heeft gemaakt. Om de persoonlijk ervaringen eens te lezen.

    Je kunt mij mailen op mdokman@hotmail.com

    alvast heel erg bedankt, groet Marianne

  • kenny

    Hallo marianne,

    ik las je reactie op de site van emigreren naar belize.

    Geen evidente bezigheid, maar dat is ook een waar ik wil gaan wonen…belize

    Familie van me is daar al geweest maar ikzelf nog niet.

    het is daar blijkbaar prachtig, de economie is daar welvarend en ik wil gewoon onder het zonnetje gaan wonen dus bij deze.

    Ik ben ook al een tijd lang aan het rondzoeken op internet voor info.

    IK vindt ook niet zo heel veel, behalve dat je je verblijfsvergunning daar krijgt na een jaar effectief wonen en na drie jaar kan je jezelf daar laten naturaliseren of wordt je automatisch genaturaliseerd.

    De meeste jobaanbiedingen vindt je daar naar het klaarblijkenlijk in de horeca en in de toerisme.

    ik heb de opleidingen horeca, bedrijfsbeheer en economie gevolgd op school, maar zou graag een kortopleiding toerisme bijdoen.

    Een beetje meer zekerheid opdoen voordat ik zou vertrekken he.

    Kan jij me een beetje meer info geven ivm werkgelegenheid daar?

    Laatste vraagje; ken jij contactpersonen ginds die me een beetje meer wegwijs zouden kunnen maken, want als je daar alleen aankomt is dat ja … maar alleen he.

    grtz kenny B)

  • back-a-bush (Elsbeth en Naud)

    Beste Marianne en Kenny hoe staat het met de plannen? Wij hebben dit prikbord pas weer ontdekt, en het heeft geen zin om op alle oude posts te reageren, dus vandaar de vraag of de plannen nog bestaan. Wij wonen en werken in Belize, hebben een werkvergunning, verblijfsvergunning etc. Laat ff wat horen, groetjes Elsbeth en Naud

  • Janeth

    Hallo,

    Wij willen graag in Belize willen wonen.

    Maar er is te weinig informatie over een nieuw leven opbouwen

    in Belize. En we hebben 2 kinderen 7 en 2 jaar!!

    Maar we zijn nog aan het tobben!

    Wij zouden graag met Nederlanders in contact willen komen

    die in Belize wonen en ons info kan geven over het Speciaal basisonderwijs.

    En hoe kom je op een banensite terecht.

  • -D-

    Hai,

    Het is ook mijn bedoeling om vanuit Rotterdam indien het voor mij mogelijk is om definitief naar Belize te verhuizen; alleen is mijn vraag nu waar begin ik? Wat moet ik hiervoor allemaal doen en weten en wat heb je minimaal nodig om een normaal tot gemiddeld bestaan in Belize te kunnen ‘genieten’?

    Misschien is het handiger om mij deze informatie via mail toe te zenden>freakytimes@msn.com

    -D-

  • Johan Daelemans

    Beste,

    ikzelf ga eerst naar de google-page van het land waar ik informatie over wil.

    Voor Belize is dat “www.google.com.bz”. Op die wijze heb je vlug de sites van het land zelf te pakken.

    Belize is voor ons (zoals elk Midden Amerikaans land) een land met mogelijkheden….

    groetjes Johan

  • Sonny

    Gee whiz, and I toghhut this would be hard to find out.