Jannes,
naar verluid zijn ze bij in Rotterdam erg goed op de hoogte wat waar nodig is. Ik weet niet bij welke GGD je geweest bent?
Tja, malaria. Volgens mij hoef je die tabletten niet te slikken, helemaal niet als je bij de eilanden bent. Als je meer in het westen zit kan je het zeker overwegen (jungle), maar je moet je tegelijkertijd afvragen of je dat 10 maand wil slikken.
Ik ben absoluut geen medicus, maar volgens mij, als je daadwerkelijk malaria krijgt is de remedy dat je in het ziekenhuis “gewoon” heel veel tabletten tegelijk krijgt. Je kunt dus overwegen om een risico in te calculeren op basis van hoeveel reistijd je van het ziekenhuis zit. (die overwegingen heb ik wel eens gehoord van diverse mensen die in afrika hebben gewerkt). Als je in de buurt van San Ignacio zit zit je in een halve dag makkelijk in Belize city of Belmopan.
TBC weet ik niet, toen ik naar Belize ging had ik die nog, maar ik weet niet of ik hem weer moest hebben.
Ik heb de site nog even opgezocht en je moet naar de travelclinic in Rotterdam: http://www.havenziekenhuis.nl/Travel_Clinic/, daar vinden ze dat je voor belize inderdaad malaria tabletten nodig. Ik zou ze eens bellen over het feit dat je daar 10 maand naartoe gaat.
Marieke