Reizen naar Belize

• Jonathan

Hallo allemaal!

Ik en mijn vriendin zijn aan het uitzoeken wat nou de goedkoopste airline is om naar Belize te komen. Kan iemand ons daar advies in geven?

Is er een directe airline? Of moeten we via miami reizen?

Alvast bedankt voor jullie reactie!

Jonathan & Idske

• Paul

Beste Jonathan & Idske,

Het goedkoopste vliegen is nog steeds via Cancun en daar de bus pakken richting Chetumal (grensplaats Mexico).

Martinair en Dutchbird vliegen non-stop, Iberia vliegt via Amsterdam-Madrid-Miami-Cancun. Deze laatste vlucht lijkt lang maar is goed te doen omdat de vluchten goed op elkaar zijn afgestemd.

De bus verbindingen zijn vrij goed en betaalbaar alleen de rit richting Chetumal duurt zo'n 5uur met de expres bus.

Richting Belize City ben je nog eens 2,5uur kwijt.

De eerste bussen van Chetumal naar Belize City rijden van 5.15uur en dit zelfs op zondag, denk er wel om dat de eerste bussen bij de New Market vertrekken en niet bij de Bus Terminal.

Andere mogelijkheden zijn via Houston of Miami te vliegen alleen ben je genoodzaak om op de heenreis te overnachten.

Continental Airlines vliegt non-stop van Amsterdam-Houston en de volgende dag verder.

British Airways heeft regelmatig aanbiedingen om via Amsterdam-London-Miami

te vliegen waarna je de volgende dag met American Airlines verder vliegt.

Veel plezier.

• Ràmon

Iberia vliegt via inderdaad van Amsterdam naar Madrid maar dan ook nog van Madrid naar Barcelona (stop-over) alvorens door te vliegen naar Miami en dan via Miami naar Cancun. Lijkt inderdaad lang. Ikzelf vertrek 7 november met mijn vriendin met Iberia naar Cancun, vanaf amsterdam om 07.00 vertrekken en om ± 17.30 plaatselijke tijd komen we aan. Daarom hebben we (tip) al een hotel geboekt in Cancun hoeven we daar niet meer te zoeken na die lange reis.

• Ràmon

Oh ja, en natuurlijk moet ik het dan even over Belize hebben…(anders ben ik “off topic”) hehe, wij willen aan het einde van onze vakantie, de laatste paar dagen van november in Belize doorbrengen. Nu hoor/lees ik diverse verhalen over Caye Caulker, de een zegt het is te commercieel, de ander zegt er is niet veel strand, weer een ander heeft er de tijd van zijn leven (relaxt/reggae/etc.) wie helpt me met ervaringen?

Ràmon

• Paul

Beste Ràmon,

Het enige wat ik je kan zeggen dat je Caye Caulker maar zelf moet beleven.

Het eiland komen hoofdzakelijk backpackers dit ten opzichte van San Pedro wat iets noordelijke ligt.

Inderdaad het is relax vandaar het beleven echter dit geld ook voor meerdere plaatsen in Belize.

Over dit jaar kan ik niet meepraten aangezien ik dit keer in Hopkins ben geweest.

Dit vissersdorpje ligt zuidelijk van Dangriga en is sinds een jaar vrij goed bereikbaar aangezien de wegen naar het zuiden geheel zijn geasfalteerd.

Hier komen ook veel backpackers en de overnachtingen zijn hier goedkoper en net zo goed.

Ik zelf kan je All Seasons Guesthouse aanbevelen, deze ligt aan het eind van het dorp als je richting hamanasi resort gaat.

Ingrid de eigenaresse heeft 3 kamers verschillend ingericht en is echt de moeite waard, haar website www.geocities.com/allseasonsbelize.

Veel plezier.

• art

Caye Caulker is naar mijn inziens zeker een goede plek om te relaxen. Inderdaad gaat alles rustig aan en bepaalde stukken strand zijn zeker de moeite waard. Tip is om ter plekke (ben alleen de naam kwijt van wie dat organiseert daar) met haaien te zwemmen en je kunt ze zelfs aaien.

Kijk van te voren aub heel goed uit naar het weer dat ze voorspellen. Wij hebben er 3 dagen tijdens een orkaan gezeten en dan zit je dus echt 3 dagen op water en brood (tenminste als je dat nog bij je hebt). Verder is het er lekker krab en krabsalades eten.

Als je lekker wilt relaxen, duiken en ‘niks doen’ kan ik je het aanraden.

Veel plezier in ieder geval.

Art

• rob visser

beste lezer,

Kan iemand me precies vertellen, wanneer je de junle niet ingaat,welke injecties, je minimaal nodig hebt voor een bezoek aan Belize.

Bijvoorbaat dank en met vr groet Roob.

• Amelie

Ik lees van jullie dat naar Cancun moet vliegen en van daaruit de bus te nemen naar Belice City. Ik moet daar heen maar het lijkt me geen veilig idee om meer als 5 uur lang in de bus te zitten, aangezien ik ook niet weet wat de prijs daarvan is en ik ben alleen.

Gaat er geen vliegtuig vanuit Cancun of de VS naar Belice City?

• rob

Beste Amelie,

Ik ben zelf ook druk bezig om naar belezecity te gaan,ik pak martinair naar cancun,overnacht in playa del carmen, je kunt ook met en kleiner toestel vanaf cancun naar belize city.

Vertel me iets meer als je wilt over jou reis ideetjes,misschien kunnen we iets opsteken van elkaar of de reis combineren?

Misschien tot horens?

vr groetjes Rob.

Amelie schreef:

>

> Ik lees van jullie dat naar Cancun moet vliegen en van

> daaruit de bus te nemen naar Belice City. Ik moet daar heen

> maar het lijkt me geen veilig idee om meer als 5 uur lang in

> de bus te zitten, aangezien ik ook niet weet wat de prijs

> daarvan is en ik ben alleen.

> Gaat er geen vliegtuig vanuit Cancun of de VS naar Belice City?