reisgenoten gezocht Yucatán+Belize

• Sonja

Na het lezen van vele reisverhalen, heb ik zin om het allemaal zelf te gaan zien. Ik ben van plan om in januari 2004 zo'n 3 weken op vakantie te gaan en ben op zoek naar reisgenoten.

Ik wil niet met een georganiseerde reis meegaan, omdat ik niet zoveel tijd heb en vind dat er teveel plaatsen in te korte tijd worden aangedaan.

Ik denk er dus over om naar Cancun te vliegen, daar wat tijd door te brengen en vervolgens naar Belize te gaan. Ik hoop allerlei moois te zien, maar hoef niet alles te zien: het moet geen race zijn, dus ook tijd om lekker te luieren.

Nu ben ik op zoek naar wat mensen die ongeveer dezelfde wensen hebben als ik, ongeveer van mijn leeftijd (=35) zijn en die in dezelfde periode kunnen.

• ramon

Helaas voor jou zijn wij een week geleden al vertrokken naar Cancun. TIP!! Verlaat dit dure amerikaanse toeristenoord zo snel mogelijk. Ze proberen je bij het vliegveld al voor 40 dollar een taxi voor een kwartier reizen af te troggelen. Ik zou echt niet alleen belize bekijken. Al gaan wij daar over drie dagen zelf vanuit Antigua (Guatemala) zelf heen via Tikal. Wij hebben vanuit Cancun Valladolid, Merida, campeche, San Cristobal, en daarna door naar Guatemala. En echt waar wat een prachtige stad is Antigua. Zeer de moeite waard om meer te zien dan alleen Cancun en Belize (Caye Caulker bijvoorbeeld waar wij natuuuuurlijk heengaan)..

Ik hoop dat je wat wijzer bent geworden van mijn tipjes.

Heel veel succes met het zoeken naar een reispartner. Al is het echt niet moeilijk om onderweg reisgenoten te vinden. Er reizen echt veel mensen alleen die zeer regelmatig eenpaar dagen of langer met iemand anders meereizen. Zo is dat ook ons overkomen. Erg leuk en je leert weer wat van diegene zijn of haar cultuur.

Groeten vanuit Antigua

Ramon en Adinda

• Sonja

Hai Ramon en Adinda,

Heel erg bedankt voor de tips. Ik ben zeker niet van plan om in Cancun te blijven, alleen maar om daar heen te vliegen en dan in die buurt te gaan rondkijken. Cancun leek me ook geen plaats om te blijven. En of er van Belize iets komt, weet ik nog niet, dat zie ik ter plaatse wel. Maar inderdaad staat Caye Caulker wel op mijn verlanglijstje.

Kunnen jullie me misschien vertellen hoeveel ik ongeveer kwijt ben voor een nachtje slapen voor 1 persoon in Yucatán? In een niet luxe onderkomen, maar ook niet van het niveau hondenhok. En hebben jullie een idee van de prijs voor een binnenlandse vlucht, van bijv. Cancun naar Belize city?

Misschien hoor ik nog iets van jullie, in elk geval heeeel veel plezier op jullie reis.

Sonja

• Paul

He Sonja,

Ik ken wel iemand die paar leuke adresje weet dichtbij Tulum.

Kijk maar op de website van Marike http://members.lycos.nl/cavedivinggirl/cv.html

zij woont al jaren in Mexico en weet een simpele palapa tot een exotische slaapgelegenheid in de Jungle tussen de apen.

Grt. Paul

• Sonja

Hoi Paul,

Ik heb er even rondgekeken en die jungleslaapplaats zag er echt geweldig uit.

Ondertussen zoek ik verder, want bij gebrek aan een reisgenoot, kijk ik naar zeer flexibele groepsreizen of van die reizen waar je ook nog wat tijd achteraan kunt boeken.

Ik verveel me dus niet!

Groeten,

Sonja