Dangriga of Hopkins

• Koen Faes

Waar maken we het best een tussenstop van Caye Caulker richting Punta Gorda : Dangriga of Hopkins ? Naar ik vernomen heb zijn beide wel interessant, maar we moeten een keuze maken …

Wie heeft er suggesties ?

Groeten,

Koen

• Paul

Hoi Koen,

Dan zou de keus voor mij makkelijk zijn, namelijk Hopkins.

Dangriga is de 2e havenstad van Belize waar vandaan de Sinasappels en bananen worden verscheept. Tevens heb ik daar zelf nooit wat kunnen beleven.

Hopkins is een lekker dorpje aan de kust die steeds meer door backpackers wordt aangedaan.

Ook van hieruit kun je duik en snorkeltrips maken alleen ben je wat langer onder weg naar het rif.

Ik zelf heb in maart bij Guesthouse All Seasons overnacht en de duiktrips met Hamanasi Resort gemaakt.

Kijk maar eens op www.geocities.com/belize_nijssen/hopkins

Groetjes Paul Nijssen

• Koen Faes

Hallo,

Bedankt voor je reaktie, ik heb nog een vraagje : is het vanuit Hopkins makkelijk om een daguitstap te maken naar het Cockscomb Basin ?

Hoe doe je dit ? Zijn er reisbureautjes die dit voor je regelen, of kan je gewoon een bus nemen ?

Wat moet ik me eigenlijk voorstellen van Dangriga ? Op het eerste zicht leek het me wel een interessant stadje ?

Groeten,

Koen

• Paul

Hoi Koen,

Mag geen probleem zijn om naar Cockscomb vervoer te regelen.

Ik heb jouw al een emailadres gestuurd zodat je daar contact mee op kunt nemen.

Grt. Paul