tropisch regenwoud

• Ems

Wie weet er iets van de regenwoud routes of nationale parken. Er is veel info over strand en snorkelen, maar hierover lees ik weinig. Ik zou willen weten of je bv orchideeen tegenkomt, of nog iets van de fauna ziet. Wij willen ongeveer 2e helft april gaan.

Nog suggesties voor verblijf? We overwegen te vliegen via Cancun en verder o.v. te gebruiken. Bedankt voor reakties.

• Paul

Hallo Ems,

Wat betreft regenwoud routes, die zijn er niet echt of je moet een toer boeken bij Cave Banche etc. Nationaal parken zijn er zeker wel.

- Croocked Tree Wildlife Sanctuary 33 mijl boven Belize City gelegen is bekend om de velen vogelsoorten maar er is zeker meer te zien.

- Guanacaste National Park bij Belmopan gelegen bekend om zijn tropische flora, voor beide sites verwijs ik jouw naar www.belizeaudubon.org.

- Bermudian Landing Community Baboon Sanctuary bekend van de Howler Monkey's.

- Gales Point Wildlife Sanctuary is 25 mijl zuiderlijk gelegen van Belize City en is bekend om zijn Manatees (Zeekoeien).

- Cockscomb Basin Wildlife Sanctuary is het eerste Jaguar Reservaat ter wereld en is 40.000hectare groot. Hier vind je heel veel planten soorten en als je geluk hebt kom je een jaguar tegen. Dit is een echte aanrader, je kunt hier ook overnachten maar Hopkins Village is ook een mooie uitval basis. kijk maar eens om mijn site www.geocities.com/beliz_nijssen.

- Mountain Pigne Ridge Reserve lig onder San Ignacio en Belmopan, hier heb je meestal wel een tourguide nodig om erin te komen of je moet een kamer boeken bij Five Sister Lodge, hun locatie is midden in het Reserve.

Wat betreft vliegen via Cancun is een goede keuze, mocht je nog een slaap gelegenheid zoeken in de buurt van Tulum kijk dan ook even op mijn site.

Verder is er nog veel meer te zien in Belize en ik raad je dan ook aan om een boek van Lonely Planet te kopen, dit kun je het beste doen via Amazon.com aangezien de Dollar nu op 1.26 staat ben je zo € 10,= goedkoper uit.

• Ems

Beste Paul, Bedankt voor je uitgebreide suggesties. Ik kan helaas je website niet ontvangen, ik krijg alleen een yahoo binnen. Zal later nog eens proberen. Groet Ems.

• Paul

Inderdaad Ems, mijn site is namelijk verkeerd geschreven, www.geocities.com/belize_nijssen