Tips tijdens stage?

• Fleur

Hallo allemaal,

Wat een geweldig leuk forum is dit om te lezen!

In juni, juli en augustus ga ik naar Belize om daar stage te lopen. Ik ga kansarme vrouwen lesgeven en voorlichting geven over aids.

Ik heb nog behoorlijk wat vragen en ik hoop dat jullie me daarmee helpen kunnen:

- Ik heb nog geen accommodatie kunnen vinden in Belize. Heeft iemand wellicht nog betrouwbare adressen voor me daar?

- Ook vroeg ik me af hoe ik het beste van Belize naar Amsterdam kan reizen. Ik kom vanuit Guyana (waar ik een andere stage ga lopen), dus een retour is waarschijnlijk niet erg handig.

- Heeft iemand verder nog ervaring met stagelopen in Belize?

- Op de site van het ministerie van buitenlandse zaken staat dat het erg gevaarlijk is om alleen te reizen in Belize en dat er veel verkrachtingen plaatsvinden. Is het echt zo gevaarlijk? Ik ben een blonde meid en reis alleen, dus handige tips zijn erg welkom!

- Zijn er in Belize ook veel backpackers/Nederlanders/buitenlanders?

Wat een vragen he!? Ik hoop dat jullie me kunnen helpen

Groetjes,

Fleur

• Paul

Beste Fleur,

Zoals jij schrijft ga jij stage lopen in Belize maar weet jij al waar jouw werkplek is, misschien kan ik jouw dan met Nederlanders in contact brengen die daar wonen.

Wat betreft de vlucht deze is goed te doen via Belize - Miami of Houston naar Amsterdam. Andere optie is om via Cancun terug te vliegen maar dat maakt het in jouw geval iets moeilijker.

Met stage lopen heb ik helaas zelf geen ervaring maar ben wel een junk die weer over 2,5 week die kant op gaat.

Wat betreft Belize City zijn er inderdaad wijken waar je niet moet komen, echter de criminaliteit is de laatste jaren wel toe genomen met de nadruk op Belize City.

Ik heb natuurlijk als man makkelijk praten maar ik heb nooit problemen gehad, maar zoek ze ook niet op.

Wat betreft backpackers, die zijn er plenty, met name op Caye Caulker en in het vissersdorpje Hopkins zo'n 10 mijl onder Dangriga.

Wat betreft Nederlanders die zijn er zeker te vinden en er is ook een groep die af en toe een feestje bouwen. Zij wonen hoofdzakelijk tussen San Ignacio en Belize City.

Grt Paul

Enschede