Hallo, wij willen graag in contact komen met Nederlanders die in Belize wonen omdat wij ons mogelijk willen vestigen in Belize. Wij zitten nog in de orientatiefase, maar er is weinig te vinden over emigratie en het hoe en wat over wonen in Belize.
Hoi Carolien, bedankt voor je snelle reactie. Wij willen een kleine boerderij kopen en een (bonsai) kwekerij beginnen. Daarnaast willen wij ons op toeristen richtten door enkele cabanas te bouwen en tours te organiseren. Onze vraag is echter, kan dit zomaar. Wij willen weten wat voor eisen de regering van Belize stelt aan nieuwkomers. Hoe werkt de papiermolen en is hier makkelijk door te komen? Wij hebben begrepen dat jij er nu 2 jaar woont en zouden het ook leuk vinden om over jouw'n ervaringen te lezen! Je kunt ons mailen naar treesannet@yahoo.com We kijken uit na je reactie. Groetjes Annet
Hoi,
Ik heb ook een huis in Belize. Wij hebben onze verblijfsvergunning gekregen
via een speciale regeling(zonder werkvergunning). Het is als Nederlander
probleemloos mogelijk een verblijfsvergunning en een werkvergunning te krijgen,
dit vergt echter wel een uitgebreide papierwinkel en veel tijd en geduld (zoals
alles in Belize…). Als ik jullie was zou ik eerst maar eens komen kijken hier voor een lange vakantie… Belize is beslist niet geschikt voor iedereen…
Jullie beginnen een bonsaikwekerij…. Voor de export? Ik denk dat je afzetmarkt in
Belize zelf net zo klein is als je boompjes!
De toerismemarkt is booming dus daar liggen de mogelijkheden naar mijn mening.
Good luck,
Patrice
Hoi Patrice, toerisme had ook onze prioriteit hoor. We zijn van plan om in September voor een aantal weken af te reizen naar Belize om de sfeer te proeven en het land te verkennen. Overigens hebben wij anderhalf jaar in Guatemala gewoond en hebben in een aantal andere midden-amerikaanse landen rond gereisd, dus heel onbekend is de mentaliteit en de cultuur niet. Goed om te horen dat de vergunningen niet erg veel problemen op levert behalve dat het tijd kost. Groeten Annet en Trees
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?