Emigreren

  • annet

    Hallo, wij willen graag in contact komen met Nederlanders die in Belize wonen omdat wij ons mogelijk willen vestigen in Belize. Wij zitten nog in de orientatiefase, maar er is weinig te vinden over emigratie en het hoe en wat over wonen in Belize.

  • belize.pagina.nl

    Annet,

    Carolien van een paar berichten terug woont in Belize en Paul (gelukkig ook veelvuldig aanwezig hier) kent Nederlanders in Belize.

    Marieke

  • Carolien

    Hoi Annet,

    Wat voor vragen heb je precies? Ga je hier werken? Er is hier een club van Nederlanders, die eens in de zoveel tijd bij elkaar komen (ik ben er helaas nog nooit naar toe geweest). Laat me weten waarmee ik je verder kan helpen.

    Carolien

  • annet

    Hoi Carolien, bedankt voor je snelle reactie. Wij willen een kleine boerderij kopen en een (bonsai) kwekerij beginnen. Daarnaast willen wij ons op toeristen richtten door enkele cabanas te bouwen en tours te organiseren. Onze vraag is echter, kan dit zomaar. Wij willen weten wat voor eisen de regering van Belize stelt aan nieuwkomers. Hoe werkt de papiermolen en is hier makkelijk door te komen? Wij hebben begrepen dat jij er nu 2 jaar woont en zouden het ook leuk vinden om over jouw'n ervaringen te lezen! Je kunt ons mailen naar treesannet@yahoo.com We kijken uit na je reactie. Groetjes Annet

  • patrice

    Hoi,

    Ik heb ook een huis in Belize. Wij hebben onze verblijfsvergunning gekregen

    via een speciale regeling(zonder werkvergunning). Het is als Nederlander

    probleemloos mogelijk een verblijfsvergunning en een werkvergunning te krijgen,

    dit vergt echter wel een uitgebreide papierwinkel en veel tijd en geduld (zoals

    alles in Belize…). Als ik jullie was zou ik eerst maar eens komen kijken hier voor een lange vakantie… Belize is beslist niet geschikt voor iedereen…

    Jullie beginnen een bonsaikwekerij…. Voor de export? Ik denk dat je afzetmarkt in

    Belize zelf net zo klein is als je boompjes!

    De toerismemarkt is booming dus daar liggen de mogelijkheden naar mijn mening.

    Good luck,

    Patrice

  • patrice

    Hoi Carolien!

    Woon je in Riversdale?

    Groet,

    Patrice

  • Carolien

    Hoi Patrice,

    Ja ik woon in Riversdale! Hoop jullie snel weer te zien in Belize!!

    Groetjes,

    Carolien

  • patrice

    Heeee Carolien!

    Dacht ik het niet…. Dit kon geen toeval zijn!

    Alles goed? Wij komen pas weer in November.

    Ik kom dan zeker bij je langs! ( ik zal je vantevoren mailen, misschien heb je nog iets hollands nodig).

    Hartelijke groet,

    Patrice

  • annet

    Hoi Patrice, toerisme had ook onze prioriteit hoor. We zijn van plan om in September voor een aantal weken af te reizen naar Belize om de sfeer te proeven en het land te verkennen. Overigens hebben wij anderhalf jaar in Guatemala gewoond en hebben in een aantal andere midden-amerikaanse landen rond gereisd, dus heel onbekend is de mentaliteit en de cultuur niet. Goed om te horen dat de vergunningen niet erg veel problemen op levert behalve dat het tijd kost. Groeten Annet en Trees

  • homebase

    Hoe doe je dat dan ?

    Als nederlander probleemloos een woon- en werkvergunning te krijgen?

    Wij komen in Juni naar Belize, en we zijn niet van plan om ooit nog terug te gaan naar Nederland.

    Groetjes Naud en Elsbeth