Veel te zien in Belize?

• Hanneke

Dag! Ik wil ong. 5 weken gaan reizen door Belize en Guatemala en misschien een stukje Mexico. Ik vraag me af of Belize en Guatemala veel van elkaar verschillen en of het in Belize mooi is, daar hoor ik nl nooit wat over???? Heeft iemand misschien een mooie route voor 5 weken, dingen die je in ieder geval gezien moet hebben. Ik hoop dat iemand mijn vragen kan beantwoorden! Alvast enorm bedankt!

• Paul Nijssen

Hallo Hanneke,

Ik kom net uit Belize en blijf het een prachtig land vinden, mocht je niet zoveel van drukte houden dan kan ik je aanraden dit jaar zeker nog te gaan.

Natuurlijk is Tikal en misschien Palenque wel een must om te zien maar Caracol bijvoorbeeld is ook prachtig in de jungle.

De drukte van cruiseschepen soms 4, maken het er niet prettige op het doet me denken aan de oost kust van Mexico waar ik nu nog een dagje zit.

Er worden in Belize City alles aangedaan om de nog meer touristen via de schepen binnen te halen en ook beginnen ze aan de landingsbaan van het Goldson Philips international airport. Het beste is dan ook altijd vroeg iets te bezichtingen of één van de touroperators te plaatsen te vragen.

Caye Caulker een echte relax eiland wordt veel aangedaan door de Nederlands Reisorganisatie maar ook in het zuiden is genoeg te zien en nog niet echt ontdekt.

Ik ga de laatste jaren zelf naar Hopkins waar alles nog redelijk betaalbaar is en waar geen discotheken zijn.

Je kunt het zuiden ook bereiken via de boot van Puertto Barrios (Guatamala) naar Punta Gorda (Belize).

En er schijnt zelfs elke zondag een boot vanaf Roatan (Honduras) richting Dangriga te varen, maar hierover zal ik binnenkort iets op mijn webpagina zetten.