info over (Vrijwilligers)werk gevraagd

• HISKE

Hallo allemaal,

Ik heb al even gekeken wat er al op het forum stond over (vrijwilligers)werk, maar hoop toch wat andere reacties te krijgen op mijn vraag.

Ben op zoek naar vrijwilligerswerk in Mexico, Belize en Guatamala. Wanneer of hoe lang maakt niet uit. Ik ben van plan een jaar die kant uit te gaan, dus….plenty of time!

Weet jij iemand die dit ook heeft gedaan of heb je tips of (site/email)adressen, laat het me dan alsjeblieft weten op flyinghelga@hotmail.com!

Alvast bedankt voor de moeite.

Groetjes HISKE

• annet

Hallo Hiske,

heb je

http://www.xs4all.nl/~fedele/2003/vrijwilligerswerk_in_guatemala.htm als eens bekeken? Wij weten dat er in Antiqua een vrijwilligers bureau was dat PMG heette. Bij de opstart heetten ze Project Mitch Guatemala (vanwege de orkaan Mitch) Daarna hebben ze er Project Mozaik Guatemala van gemaakt.

Ik weet niet of ze nog bestaan. Over het algemeen kun je bij allerlei talenscholen in Antiqua (Guatemala) binnenlopen en informatie krijgen over diverse vrijwilligersprojecten. Ook bij Familia Esperanza (een Amerikaanse org.) net buiten Antiqua kun je informeren.

Wij (onze stichting in Nederland www.elprincipio.nl) hebben een partnerorganisatie in Itzapa zitten. Deze heet Fidesma. Misschien kun je bij hun ook nog iets doen.

In ieder geval in Guatemala zijn er talloze mogelijkheden in alle gebieden om vrijwilligerswerk te doen. Als je nog meer wilt weten dan zien we het wel. Groetjes Trees en Annet