Plaatsen die je niet mag missen?

• Hanneke

Hallo!

Ik vertrek van de zomer naar Belize. Kan iemand mij vertellen welke plekjes ik zeker niet mag missen en ik wil een low-budget reis gaan maken. Hebben jullie tips w.b. hostels/hotelletjes? bedankt alvast!

• Hans Heideveld

Hallo Hanneke,

Wat zeker de moeite waard is om met de watertaxi van Belize city naar Kay Caulker te gaan.

Dit is ook een mooi eiland om een paar dagen te verblijven.

Informatie over Kay Caulker vindt je ook op de Belize pagina.

Fijne reis toegewenst.

vr.gr.

Hans Heideveld

• marloes

Hoi hanneke,

Ik ben net twee dagen terug van een low-budget reis door guatemala en belize.

Voor belize heb ik nog wel wat tips. Belize is een duur land in verhouding met guatemala. Je zult er dan ook over het algemeen aardig moeilijk een hotel/hostel onder de 15 Us dollar (30 belize dollar) vinden.

Enkele dingen die je volgens mij niet mag missen. (ik hou van een avontuulijke reis):

-In het binnenland van belize ligt een plaatse san ignacio. Dit plaatsje ligt vlak bij de grens en aan de rand van een aantal prachtige nationale parken.

Echter er is een tour die er bovenuit springt. Deze tour is eigenlijk het meest indrukwekkende en avontuurlijkste wat je in belize kunt doen, en zul je nergens op de werld op deze manier kunnen doen.–> De grot bezoeken die aktun punichil muknal heet. deze grot ligt midden in de jungle en werd in de maya periode gebruikt voor allerlei rituelen.

In deze grot liggen allerlei oude potten en …… menselijk lichamen die geofferd zijn in deze grot…. Echter je zult eerst 500 meter deze grot in moeten om er te komen. Dit doe je zwemmend door de rivier en klimmend en kruipend olv een gids, met alleen een helm en headlight. De gidsen zijn geweldig en vertellen de zelfs het verhaal hoe de mensen die er liggen in de grot zijn geofferd. alles is precies zo gelaten zoals ze het hebben gevonden en je loopt er gewoon tussen door.

In san ignacio hebben we geslapen in tropicool hotel. Dit hotel koste on met zijn tweeen 17 us dollar per nacht. Het is erg moeilijk iets goedkopers en net zo schoon te vinden…. Dus een aanrader om te doen.

- verder is caye caulker leuk om te doen, je kunt er mooi een dag snorkelen of duiken op het rif, echter ik vond het niet de mooiste plaats waar we zijn geweest. We zijn nog een paar dagen in placencia geweest meer richting het zuiden van belize. Dit is echt de meest relaxed plaats waar we ijn geweest. Hwet ligt op een schiereiland, maar wat het zop mooi maakt, is dat je vanuit hier binnen een uurtje je in het paradijs waant. Een uurtje met de boot en je zit op onbewoonde eilandjes zo mooi daar kun je alleen al van dromen!!!! Spierwit strand, galshelder azuurblauw water en een barbeque op het strand. Klinkt goed nietwaar??/ en dat vind je op caye caulker nooit!!!

Nou als je nog meer wilt weten vraag maar raak!

Groetjes marloes