Hotels, reistijden, PADI

• Angelique

Hallo,

Ik ga in juli en augustus door Belize en Guatamala reizen. Misschien kan iemand mij helpen met de volgende dingetjes.

- Ik zoek een leuk hotel in Punta Gorba en Hopkins.

- Hoe lang duurt de reis van Punta Gorba - Belmopan ?

- Hoe lang duurt de reis van Hopkins - Punta Gorba ?

- Ik wil graag m'n PADI halen in Belize, heeft iemand daar ervaring mee?

Alvast bedank!

Groetjes,

Angelique

• Paul Nijssen

Angelique,

Een leuk hotelletje in PG (Punta Gorda) zoals ze in Belize zeggen heb ik niet, wat betreft Hopkins daar is genoeg te vinden qua keus. Van luxe Resorts tot low budget slaap plaatsen. Toch blijf ik Allseasons Guesthouse aanbevelen ik heb hier al enkele jaren reeds overnacht en het blijft fantastisch. Het beste eettentje is nu Laruna Hati en ligt aan het andere kant van het dorp.

De reistijd per bus vanaf PG naar Hopkins bedraagt ongeveer 3,5uur en naar Belmopan zo'n 5 to 6uur. Waarschijnlijk zal het nog sneller gaan aangezien de hele weg nu bijna is geasfalteerd.

Wat betreft je Padi je kunt in Hopkins bij paar duikscholen te recht zoals Nature Divers maar als je nog naar Caye Caulker wilt dan zou ik dit bij Paradise Down gaan doen.

Je bent hier namelijk binnen 5 minuten aan het rif terwijl dit bij Hopkins toch wel zeker een half uur duurt.

Veel Plezier

• DrAtomic

Tip van de smit… :P Haal/doe je theorie voor je PADI in Nederland scheelt je blokken in je dure vakantie dagen wat erg zonde is. Een PADI school mag en kan je namelijk je theorie certificaat geven die overal ter wereld geldig is. Misschien wel verstandig om je theorie in het engels te doen om verwarring over termen te voorkomen. Ow en beried je maar voor dat de Nederlandse duikscholen je de sloot in willen krijgen en zullen zeuren dat het overal ter wereld helemaal @!#$ is. Wat overigens gewoon weg niet waar is… De gemiddelde instructeur in het buitenland heeft zo'n 500-3000 opgeleide duikers op zijn/haar naam staan, de Nederlandse… 10 - 200…