Jaguar + andere reservaten

• Erik Joosten

Hoi,

Wie heeft er tips voor het Jaguar Revervaat. De kans dat je een Jaguar ziet is klein, daarom zou het mooi zijn als iemand tips heeft. Bijv. voor een goede gids (spoorzoeker), zodat de kans iets groter is dat je er een ziet.

Heeft uberhaubt iemand (van dit forum) er een Jaguar gezien??

Welke parken zijn verder aan te bevelen als je graag ‘wild’ wil zien?

(vogels/apen/reptielen en andere zoogdieren)

gr,

Erik

www.erikjoosten.nl

• Patrice

Hoi!

Ik ben vele malen in Cockscomb Basin geweest en heb er nog nooit een jaguar

gezien. Wel naast mijn huis vlak na de laatste orkaan. Zodra ze geur van mensen

ruiken zijn ze weg. Een wandeltocht door Cockscomb is fantastisch, ik raadt het je absoluut aan. De beheerders hebben eens camera's in het bos opgehangen waaruit bleek dat er een enorme populatie jaguars zit!

Zeer de moeite waard is een boottocht over de Monkey River. Brulapen, leguanen

slangen, spinnen, vleermuizen, krokodillen en vele vogels zul je zeker tegenkomen.

Wat Manatees betreft: die in Florida leven waarschijnlijk in gevangenschap want

ook deze dieren zijn enorm schuw en bang van mensen!

In Belize zijn alle dieren wild. Wil je zeker zijn ze allemaal te zien ga dan naar

de Belize Zoo!

Veel plezier, Patrice

• Erik Joosten

Hoi,

Bedankt voor je tips.

Overigens betreffen het in Florida wilde Manatees! Nee, voor mij geen dierentuin, ik zie liever iets minder maar dan wel in het wild :-)

gr,

Erik

www.erikjoosten.nl

• Paul Nijssen

Beste Joost,

Je kunt zeggen wat je wilt maar de Belize Zoo is echt een aanrader, zij hebben alleen de diersoorten die in het land voorkomen plus de beesten hebben hier echt meer ruimte dan je denkt.

En als zij zich willen terug trekken dan kunnen ze dat ook.