advies gevraagd!

• Marieke

Hallo! Over 2 weken reis ik af richting Cancun en heb dan vier weken de tijd om mooie plekken te bezoeken. Ben nu bezig met mijn voorbereiding en kom eigenlijk tot de conclusie dat er m.i. en als ik internet afga eigenlijk niet veel te zien is in de staat Yucatan behalve Chitchen Itza. Ik was nl eigenlijk van plan om Belize, guatemala en yucatan te gaan bekijken maar nu kom ik tot de conclusie dat er in de stat Chiapas eigenlijk veel meer te zien valt zoals San Christobal, Palengue, Agua Azul en Canon del Sumidero….. En naar Belize ga je eigenlijk voornamelijk om het mooie strand en de relaxte sfeer….. en verder is er ook niet echt iets heel bijzonders toch? Hoe kan ik nu het beste mijn route plannen…. Vanuit Cancun naar Chitzen Itza, Merida en dan met de bus naar Palengue??? En vanuit daar San Christobal, dan de grens over naar Guatemalaa en dan terug via Belize naar Cancun??? Red ik dat in 4 weken? En ik hoor allemaal nare verhalen over de grens bij san christobal naar Guatemala?

Wie kan mij nuttige tips geven? Of kan ik eerst beter naar Belize en dan naar Tikal en dan doorreizen in zuidelijke richting in guatemala, dan naar chiapas en dan naar het noorden naar Cancun???

Ontzettend bedankt voor jullie tips!

• Wanda

Ben net twee weken terug van een rondreis door de landen waar jij naartoe wilt. Vier weken en genoeg gezien! Genoeg tijd, ook om af en toe lekker te luieren!

Mexico:Cancun-Valladolid(!)-Merida-Campeche-Palengue-San Christbal

Guatemala:Panajachel - Antigua

Honduras: Puerto Cortes - Omoa - Puerto Cortes

Belize: Placencia - Caye Caulker

Mexico: Chetumal - Tulum - Playa del Carmen

Prima te doen in 4 vweken tijd! Vanuit Mexico en Guatemala gaan er veel shuttle bussen (door reiburo's georganiseerd) naar andere steden of de grens over. Makkelijk en rechtstreeks!

In plaats van Honduras kun je natuurlijk naar Tikal gaan. Hebben wij niet gedaan omdat we nieuwsgierig waren naar een klein stukje Honduras, maar meeste reizigers gaan vanuit antigua de kant van Tikal op!

Allemaal makkelijk te bereizen.

Wens je veel plezier!

Wanda

• Wanda

Haha! Ben al aan het slapen, zie nu pas dat je al bijna weer terug moet zijn!!!

Heb je dus niks meer aan dat advies van mij….

Hoop dat je het leuk gehad hebt!