Van Cancun naar Belize

• Raymonde

hoi,

wie kan mij vertellen wat de makkelijkste manier is om van cancun naar belize te komen? qua bustijden en vertrektijden/ vertrekplaatsen e.d..

Alvast bedankt!

• Egbert

Paul heeft dit onderwerp op 25-09-2003 om 22;01 uitgebreid beschreven, goed lezen is de makkelijkste manier om aan informatie te komen!!

• raymonde

ok.

wat ik eigenlijk weten wil is of er vanaf het vliegveld in cancun bussen gaan richting belize?

• Egbert

Hallo,

Nee, je moet van de luchthaven naar het busstation in Cancun downtown.

Busmaatschappijen en tarieven vind je op de mexico.startpagina.nl.

Goede reis!

Patrice

• Paul Nijssen

Beste Raymonde,

Een ander mogelijkheid is om vanaf het vliegveld de collectivo richting Playa del Carmen nemen wat al 70 kilometer zuidelijker ligt dan Cancun. Zodra je de aankomst naar buiten loopt kun je de ticket verkoper aanspreken, ik meen dat je hiervoor zo'n U$18,= betaald maar je bent dan ook wel een uur onderweg.

Voordeel van Playa Del Carmen is dat de stad een stuk kleiner is dan Cancun (nog steeds 100.000 mensen incl. toeristen) en stuk betaalbaarder. Een betaalbare hotelkamer is El Elefante zo'n U$25 voor één persoon en U$30 voor twee personen.

email checken kan hier vrij goed alleen zodra je internetcafe op de boulevard pakt gaan de prijzen wel flink omhoog.

Je kunt vanaf Playa de expresbus richting Chetumal nemen voor U$24 en je doet er zo'n 5 uur over.

Vanaf hetzelfde busstation gaan de bussen richting Belize City, een aanrader is toch wel de expres bus te pakken, deze rijd er namelijk al 3 uur over.

Let wel even op dat de tariven voor het verlaten van Belize verdubbeld is van BZ$37,= naar BZ$67,= . De regering ziet de toeristen blijkbaar als melkkoe.

Voor de rest veel plezier.

• Amelie

Beste Paul,

je schrijft dat de afstand tussen Cancun en Playa del Carmen 70 kilometer is. Het lijkt mij dat je toch geen uur doet over 70 km, maar langer toch?