verlaten Belize betalen???!!

• Hanneke

Ik heb een gerucht gehoord dat als je Belize verlaat richting Mexico dat je dan iets van 20 euro p.p. moet betalen. Klopt dit? hoe belachelijk….

• belize.pagina.nl

Hm,

tussen Guatemala en Belize moest je inderdaad wel wat betalen (bij beide douanes als ik het me goed herinner), maar tussen Belize en Mexico weet ik het niet, want dat heb ik met het vliegtuig gedaan (en dat soort bedragen zie je dan niet meer).

Marieke

• Paul Nijssen

Inderdaad Hanneke,

Sinds zo'n 4 jaar moet er inderdaad betaald worden aan de grens, dit bestond uit twee bedragen namelijk BZ$30 ,= en BZ$ 7,= . Je moet me alleen niet meer vragen waarvoor die bedragen staan.

Ik kan je wel zeggen dat het bedrag van BZ$ 30,= sinds twee maanden verhoogd is naar BZ$ 60,= , inderdaad belachelijk en er is vanuit de Belizeanse touristenbranche het menige commentaar gekomen.

Maar ook als je Mexico wilt verlaten betaal je het nodige geld, ik meen zoiets van

U$ 11,= echter dit is maar eenmalig.

• Martijn Spoelstra

Hoi Hanneke,

het klopt inderdaad dat je in Belize moet betalen bij het verlaten van het land.

Je betaald 30 BZ$ voor de touristen belasting en je betaald 7BZ$ voor behoud van natuur (reservaten).

Het is niet correct dat de prijs hiervan verdubbeld is. Op dit moment woon ik in Belize en ben afgelopen weekend nog bij Mexico de grens over geweest. (Mexico vraagt geen tax bij het verlaten van het land).

Ook aan de kant van Guatemala hoef je niet te betalen, wel weer bij het verlaten van Belize.

Groet Martijn

www.rmsbinbelize.tk