caye caulker/tulum??

• Hanneke

Aan het einde van onze reis willen wij graag gaan duiken/snorkelen en relaxen…. van iedereen horen we dat caye caulker de beste plek is om dit te doen… maar in de loneley planet lezen wij dat het er wel heeeeel erg duur is en er niet eens een strand is…. Wat zijn jullie ervaringen? Ook horen we veel goede berichten over Tulum? Is dit een optie? Zodat we het dure belize kunnen skippeN?

of is er een hotelletje in caye caulker wat jullie kunnen aanbevelen of een andere goedkopere plek waar je ook goed kan snorkelen/duiken?

Super bedankt! Na mijn vakantie zal ik mijn hele reis en tips op deze pagina plaatsen!!!!

• Leen Guyt

Hallo Daar ,

Cay Caulker is niet duur ! Je gaat vanaf Belize-city met een watertaxi er naar toe .Het is een gezellig eiland zonder auto's en met een zandpad als hoofdstraat. Er zijn veel eetgelegenheden en ook veel gezellige cafe's.

( The Split Is Famous !) Er zijn twee internet-cafe's .Je kan ook met veel mensen duiken zodat je zelf kan uitmaken waar naar toe en wanneer! Over prijzen valt te praten !

Bij Marins hebben wij voor twee personen 160 Belize$ ( 80 US$ ) betaald voor 3 overnachtingen.(met fan)

Het is er vrij basic maar heel rustig met een binnenplaats met zand en bloemen !

Iedereen praat er engels !

Tulum is ook leuk ! Vooral de strandhotels zijn enig ! Met de taxi er naar toe Je zit dan vlak bij de Maya ruiines waar je over het strand heen naartoe kan lopen . ( s'morgens vroeg om 8 uur gaan bezichtigen, voordat de toeritenstroom begind ! )

Het is er een stuk drukker dan op Cay Calker , maar je kan daar ook goed duiken op het rif .

Vakantiegroeten van Leen

• Paul

In Tulum zijn diverse plekken met cabanas, strandhutjes. Prijzen zijn niet mis, reken voor een hutje van middenklasse op USD 30,- per nacht. Het is er geweldig. Mooi strand en de maya ruines zijn indrukwekkend. Zeker vroeg bezichtigen ivm toeristen bussen en zo. Vanuit Tulum kan je ook gaan duiken in de cenotes, onderaardse grotten. Waanzinnig mooie ervaring. Kan je duiken… zeker doen.