Nieuwkomer op zoek naar antwoorden

• Constant

Hallo,

Ik ben tijdens een vankantie in de Dominikaanse Republiek een paar Mede Duikers tegengekomen uit de U.S.

Na samen wat duiken gemaakt te hebben vertelden zei mij dat ze ook in Belize waren geweest waar het zeker onderwater mooier was als in de DR.

Direct geintereseerd dus.

Vandaar een paar vragen.

Zijn de vakanties naar Belize ook geschikt voor kinderen 10 en 13.

Welk gebied is aan te raden(strand)

Hoe zijn de stranden en de afloop in de zee.

Wat is een normale prijs P.P.

Heeft iemand wellicht een aanrader.

vrgr

Constant

• marloes

Hoi Constant,

Ik ben in de maand juni twee weken in belize aan het rondtrekken geweest en heb alvast wat antwoorden op je vragen.

Belize is een prima land voor kinderen van 10-13 jaar. Het is er veilig en de mensen zijn geweldig en heel relaxed!!

Er heerst een heerlijk sfeertje van rasta reaggea en peace als je begrijpt wat ik bedoel!

De mooiste plaast wat strand betreft is zonder twijfel PLacencia inhet zuiden. Het strand van PLacencia zelf valt wat tegen, maar niet ver van de kust zit je op het prachtige rif met haar vele onbewoonde bounty eilandje waar je prachtig kunt duiken en snorkelen. In PLacencia zijn arrangementen te boeken, waarbij men tussen de middag een BBQ-lunch krijgt op het strand van zo'n eilandje!! Helemaal top! Placencia zelf is een klein plaatsje op een landtong, waar de tijd lijkt stil te staan!

We zijn ook op Caye Caulker geweest, wat wel iets toeristischer is, en duiken is er ook goed te doen, maar het is niet te vergelijken met Placencia!

Caye Caulker heeft eigenlijk zelf niet echt een strand en daarom vonden wij dit wat minder. PLacencia heeft een lang uitgerekt strand, waar vooral in het ondiepe veel zeegras in drijft. Verder de zee in loopt het geleidelijk af, en is het water schoon.

En dan uiteraard de eilandjes!!!

Een normale prijs die je in Placencia betaald voor een dagje duiken, ligt rond de 80 US dollar per persoon, incl lunch en vervoer en materiaal.

Wanneer je op Caye Caulker wilt duiken is Ragga Muffin Tours een goeie, in PLacencia zijn ze allemaal wel goed!!

Kunnen maar een ding zeggen, ga vooral naar Belize, grote kans dat je nog een keertje gaat!!!!

Als je meer wilt weten mail me dan!

Groetjes marloes

• Paul Nijssen

Inderdaad Constant,

Zoals als Marloes al vertelde is het zuiden van Belize beter.

Placencia is zuidelijker gelegen en wordt vaker door Amerikanen aangedaan en is een mooi schiereiland. Hopkins is ook nog een mooi plaatsje iets nooderlijke gelegen.

De kinderen zullen het prachtig vinden.

Voor het duiken is het zuidelijker mooier, de laatste huricanes hebben namelijk het rif rond San Pedro en caye Caulker aardig aangetast. Daarnaast komt nog bij dat er vele mensen die met een cruiseship aankomen een dagje Caye Caulker of San Pedro gaan.

Het zuidelijk gelegen Hopkins (Stan Creek) of Placencia heeft daar geen last van plus het duiken is er een stuk mooier, in april kun je zelfs met Walvishaaien duiken bij Gladden Spit.

Echter de mooiste duik van mij blijft nog steeds bij Long Caye in de buurt van de Blue Hole, daar heb ik het mooiste koraal tot nu toe gezien.

Veel Plezier

• Nicoline

Hoi Marloes,

Over ong twee weken ga ik ook naar Belize (vanuit Guatemala) en ik ben van plan daar mLn padi te halen. Weet jij toevallig hoe duur dat nu ongeveer is (in Placencia) en weet je ook relaxte hotels in Placencia (of Paul, in Hopkins)? En heeft iemand wel eens in Belize Zoo geslapen?

Alvast dank voor jullie antwoorden!

• Paul Nijssen

Hallo Nicoline

Inderdaad ik vind Hopkins een leuker verblijf dan Placencia, je heb hier diverse onderkomens van very lowbudget tot erg luxe. Ik kom al jaren bij All Seasons Guesthouse en ik weet zeker dat als jij één van de drie verschillende kamers ziet verkocht bent, comfortabel terwijl de prijs niet veel hoger is dan de lowbudget slaapgelegenheden.

Voor een duikcursus ben je in Belize al snel U$ 430,= kwijt ongeacht je nu bij Hamanasi (Hopkins) of Paradise Down / Belize Dive Service op Caye Caulker bekijkt.

Wat betreft het slapen bij de Belize Zoo, ik heb nog niet uitgeprobeerd. Heb het in maart wel overwogen maar met gebrek aan tijd heb ik alleen een bezoekje kunnen brengen aan mijn favouriete ZOO.

Mocht je nog meer vragen hebben mail dan gerust even naar mijn adres.

Veel plezier Paul

• marloes

Hoi Nicoline,

Ik ben zelf niet in \hopkins geweest, dus daar kan ik niet over oordelen, maar ik was weg van placencia. Wij hebben daar geslapen in het Cozy Corner Hotel. EEn prima adres, hele schone kamers en lekkere bedden. tevens heeft dit hotel een leuke bar aan het strand, waar veel mensen overdag komen relaxen!! Dit hotel was ongeveer iets van 25 US dolaar of 30 US dollar per nacht. Wel iets duurder dus, maar wij zaten hier de laatste dagen en vonden dit niet zo erg. Verder vergeleken met de rest van de prijzen is het helemaal nog niet zo gek!

Heel veel plezier in belize en groetjes van marloes