Hoi Constant,
Ik ben in de maand juni twee weken in belize aan het rondtrekken geweest en heb alvast wat antwoorden op je vragen.
Belize is een prima land voor kinderen van 10-13 jaar. Het is er veilig en de mensen zijn geweldig en heel relaxed!!
Er heerst een heerlijk sfeertje van rasta reaggea en peace als je begrijpt wat ik bedoel!
De mooiste plaast wat strand betreft is zonder twijfel PLacencia inhet zuiden. Het strand van PLacencia zelf valt wat tegen, maar niet ver van de kust zit je op het prachtige rif met haar vele onbewoonde bounty eilandje waar je prachtig kunt duiken en snorkelen. In PLacencia zijn arrangementen te boeken, waarbij men tussen de middag een BBQ-lunch krijgt op het strand van zo'n eilandje!! Helemaal top! Placencia zelf is een klein plaatsje op een landtong, waar de tijd lijkt stil te staan!
We zijn ook op Caye Caulker geweest, wat wel iets toeristischer is, en duiken is er ook goed te doen, maar het is niet te vergelijken met Placencia!
Caye Caulker heeft eigenlijk zelf niet echt een strand en daarom vonden wij dit wat minder. PLacencia heeft een lang uitgerekt strand, waar vooral in het ondiepe veel zeegras in drijft. Verder de zee in loopt het geleidelijk af, en is het water schoon.
En dan uiteraard de eilandjes!!!
Een normale prijs die je in Placencia betaald voor een dagje duiken, ligt rond de 80 US dollar per persoon, incl lunch en vervoer en materiaal.
Wanneer je op Caye Caulker wilt duiken is Ragga Muffin Tours een goeie, in PLacencia zijn ze allemaal wel goed!!
Kunnen maar een ding zeggen, ga vooral naar Belize, grote kans dat je nog een keertje gaat!!!!
Als je meer wilt weten mail me dan!
Groetjes marloes