Zwemmen met dolfijnen

• Jolanda

Hallo iedereen.

In januari gaan wij naar Mexico, Guatemale en eindigen in Belize.

Mijn grootste droom is het zwemmen met dolfijnen.

Alleen wil ik het niet te toeristisch.

Ik heb al verschillende sites bekeken en het is mij allemaal te massaal.

Kennen jullie een plekje in Belize, Mexico of Guatemala waar dit wel kan, zonder dat het één grote toeristische attractie is.

Alvast bedankt en alle tips zijn welkom.

Groetjes,

Jolanda

• Patrice

Je zult begrijpen dat jij niet de enige bent met deze wens.. De plaatsen in Mexico

waar dit mogelijk is hebben zelfs wachtlijsten!! Deze dolfijnen zijn getraind en

gewend aan interactie met mensen, dus succes gegarandeerd!

In de natuur zijn garanties op een ontmoeting met dolfijnen natuurlijk niet te geven.

Dolfijnen zijn nieuwsgierig van aard, komen vaak wel even kijken maar of ze blijven

als je het water ingaat is afwachten…

Bij ons in de lagune (Placencia) komen ze regelmatig dichtbij onze boot en bekijken ons uitgebreid… Dat alleen al is een geweldige belevenis.. Voor de

kust van Belize kun je ze overal tegenkomen…

De beste plaats om je wens in vervulling te laten gaan op een natuurlijke en

niet massale manier (met wilde dolfijnen) is naar mijn mening op de Bahama's.

Daar liggen zandvlakten (onder water) uit de kust waar een grote groep spotted dolphins zodra ze boten horen op af komt om met toeristen te spelen!

Heb je natuurlijk niets aan als je naar Belize gaat maar ik weet zeker dat je

als liefhebber van niet toeristische plekken hier je hart op kunt halen aan al

het moois dat Belize te bieden heeft! Goede reis!

• Erik Joosten

Ga eens naar Costa-Rica. En dan wel naar Bahia Drake, hier heb ik gezwommen tussen zo'n 1.000 wilde dolfijnen. Nergens komen er zo'n enorme groepen voor dan hier. Echt een waaaaaaaaaaanzinnige ervaring. Zie www.erikjoosten.nl

gr,

Erik