excursies belize

• lobke den Dekker

Wie kan mij vertellen welke excursie de beste keuze is. Wij gaan cruisen en zijn 1 dag op belize.Daar heb ik de keuze uit The Mayan ruins of Xunantunich of Lamanai en The New River Cruise.

Wat ik wil weten bij welke je meer jungle treft en dus ook apen etc. Dat lijkt me geweldig.

• Paul Nijssen

Hallo Lobke,

Ik begrijp dat jij met een cruise gezelschap dit land aan doet.

Vanaf Belize City ga je per bus naar de des betreffende plaats.

Xunantunich ligt in het westen van Belize aan de grens met Guatamala en is ruim 1,5-2 uur rijden met de touringcar, vervolgens moet je het pontje over en nog zo'n kilometer om hoog.

Lamanai tref je meestal wel Howler Monkeys aan en hier kom je als volgt.

Eerst gaat de touringcar richting Orange Walk gelegen noorderlijk van Belize, dit neemt een uur in beslag. Daarna ga je ruim 50 minuten met een boot over de rivier die omringt is met mangrove bomen om vervolgens een meer over te steken.

Bij Lamanai liggen meerdere opgravingen en zou deze dan ook aanraden.

Veel plezier in iedergeval.

Paul

• k. wit

Ik ga ook een cruise maken naar o.a. belize, welke cruise ga jij precies maken en wanneer?

• lobke den Dekker

Ik ga met kerst 10 dagen de caribbean rond en zou daar Belize aan doen. Helaas kregen wij vorige week bericht dat we ipv Belize naar costa maya gaan. Vanuit daar kunnen we ook wel wat tempels bezoeken, maar de natuur leek me daar zo overweldigend. Maar helaas..