van belize naar Tikal

• frank

Op dit moment ben ik in Costa Rica en over een week kom ik aan in Belize. Het is me nog niet gelukt een reishandboek lonely planet of rough guide van Belize of Guatemala te vinden. Daarom hoop ik dat iemand antwoord heeft op mijn vraag… Hoe kom ik van Caye Caulker of Belize city in Tikal. Hoe lang duurt de reis en wat gaat het ongeveer kosten. Alvast bedankt.

Ps als iemand in deze omgeving zit en zijn boek wil verkopen… mail me!

• Paul Nijssen

Beste Frank,

Je kunt vanaf de Watertaxi terminal in Belize City elke dag rond 9.30-10.00uur één van de tourismo busjes pakken richting Flores in Guatamala.

De trip duurt ongeveer 4uur en brengt je naar het stadje Floris midden in het Péten meer, maar je kunt ook in El Remate uitstappen en een overnachting nemen bij Don David http://www.lacasadedondavid.com/ . Dit kleine dorpje ligt aan de weg naar Tikal en scheelt je 's morgens in iedergeval een uur voorsprong op de mensen die uit Floris moeten komen. Je zult er geen spijt van krijgen al heeft Floris ook zijn charme.

De kosten weet ik niet meer precies maar dat zou zo rond de U$25,= zijn.

Veel plezier

• Kees-Jan

Helaas, ik ben net terug uit Belize en heb mijn boek mee terug genomen.

Mocht je de de Tourismo-bus missen, dan kan je altijd de reguliere bus (Novelo's terminal) ri. Benque (gaan elk heel uur) pakken (laatste dorp voor de grens) en daar de grens oversteken. Ook kan je in San Ignacio (vlak voor Benque) tours nemen ri. Tikal.

Tip: in San Ignacio kun je bij Maya Walk Tours ook een tour boeken naar een Maya-grot die ze geheel intact hebben gelaten. Erg mooi.

Veel succes

Kees-Jan