stage feb-aug

• Larissa

Hallo iedereen!

Tot mijn verbazing zijn er heel veel mensen die veel weten over Belize en ervan gehoord hebben!

Ik studeer tropische bosbouw en moet in februari 6 maanden op stage. Omdat ik geinteresseerd ben in bosbrand onderzoek kwam ik terecht bij TIDE, een organisatie die nationale parken in Belize in beheer heeft. Ik ben daar toegelaten en ben dus aan het rondsurfen om te kijken hoe het in Belize is. Omdat ik niet echt in een toeristische streek terecht kom (het onderzoek is in Paynes Creek National Park, Toledo district) ben ik benieuwd of iemand iets te vertellen heeft over plaatsen als monkey river town and Punta Gorda. Ik ben op zoek naar huisvesting en ook internetaccess en informatie waar ik banken in die buurt kan vinden zou zeer welkom zijn!

Als iemand verhalen heeft over de organisatie TIDE of over de plaatsen/park hierboven vermeld zou ik die dan ook graag horen!

Groetjes, Larissa

• Paul Nijssen

Kijk aan een stage in Belize, een prachtige uitdaging zou ik zeggen.

Wat betreft het Toledo District is inderdaad niet het meest toeristische deel van Belize maar wees blij zou ik zeggen want het midden van Belize wordt nu echt een oversteld door toeristen op een Cruiseship.

Het enige wat ik weet van Toledo dat het daar ook prachtig is alleen voor mij is dat helaas al weer 8 jaar terug.

Voor banken kun je kijken op mijn website via de belize pagina, daar staan de meeste banken reeds op.

Veel plezier

Paul

• Kees-Jan

Een stage in deze streek lijkt me niet verkeerd.

Ik kan je wel wat vertellen over Monkey River Town en Punta Gorda.

Monkey river town bestaat een aantal houten huizen/gebouwen, heeft ongeveer 200 inwoners en ligt aan de monding van de rivier. Er zijn geen wegen naartoe, het is alleen bereikbaar via boot (ik ben er geweest met een tour vanuit Placencia). Wat ik zag was 1 hotel. 4 weken geleden kon ik geen gasten daar ontdekken. Op een bank moet je daar niet rekenen.