stage feb-aug

• Larissa

Hallo iedereen!

Tot mijn verbazing zijn er heel veel mensen die veel weten over Belize en ervan gehoord hebben!

Ik studeer tropische bosbouw en moet in februari 6 maanden op stage. Omdat ik geinteresseerd ben in bosbrand onderzoek kwam ik terecht bij TIDE, een organisatie die nationale parken in Belize in beheer heeft. Ik ben daar toegelaten en ben dus aan het rondsurfen om te kijken hoe het in Belize is. Omdat ik niet echt in een toeristische streek terecht kom (het onderzoek is in Paynes Creek National Park, Toledo district) ben ik benieuwd of iemand iets te vertellen heeft over plaatsen als monkey river town and Punta Gorda. Ik ben op zoek naar huisvesting en ook internetaccess en informatie waar ik banken in die buurt kan vinden zou zeer welkom zijn!

Als iemand verhalen heeft over de organisatie TIDE of over de plaatsen/park hierboven vermeld zou ik die dan ook graag horen!

Groetjes, Larissa

• Paul Nijssen

Kijk aan een stage in Belize, een prachtige uitdaging zou ik zeggen.

Wat betreft het Toledo District is inderdaad niet het meest toeristische deel van Belize maar wees blij zou ik zeggen want het midden van Belize wordt nu echt een oversteld door toeristen op een Cruiseship.

Het enige wat ik weet van Toledo dat het daar ook prachtig is alleen voor mij is dat helaas al weer 8 jaar terug.

Voor banken kun je kijken op mijn website via de belize pagina, daar staan de meeste banken reeds op.

Veel plezier

Paul

• Kees-Jan

Een stage in deze streek lijkt me niet verkeerd.

Ik kan je wel wat vertellen over Monkey River Town en Punta Gorda.

Monkey river town bestaat een aantal houten huizen/gebouwen, heeft ongeveer 200 inwoners en ligt aan de monding van de rivier. Er zijn geen wegen naartoe, het is alleen bereikbaar via boot (ik ben er geweest met een tour vanuit Placencia). Wat ik zag was 1 hotel. 4 weken geleden kon ik geen gasten daar ontdekken. Op een bank moet je daar niet rekenen.

Punta Gorda is redelijk bereikbaar met de bus (stap wel in het centrum uit en niet op de eindhalte). Het was er 4 weken geleden behoorlijk rustig (1 toerist en dat was ik), de mensen zijn vriendelijk en naar zeggen van de lokalen is het zeer veilig. Mocht je iets willen, zijn er altijd mensen die bereid zijn je verder te helpen. Veel strand is er niet, ook al ligt het aan zee.

Ik verbleef in Natures Way Guest House (ten zuiden van de school) gezien de prijs een goed hotelletje met hangmat en een groene tuin met veel hagedissen en af en toe een kolibri. Er zijn banken waar je geld kan halen. Internet heb ik niet gezien maar dat zal er wel zijn, aangezien er in Belize veel gelegenheden zijn met internettoegang. Je kan je goed met engels uit de voeten, ook al wordt er daar vooral Kektchi (of zoiets) gesproken.

Het park ben ik niet in geweest, maar het schijnt mooi te zijn.

Veel plezier

Kees-Jan

• jannes

Hoi Larissa,

Heb een jaar geleden voor 6 maand stage gelopen aldaar, mocht je nog vragen hebben over wat dan ook dan mail je maar!

Jannes