Belize en Guatemala

• Danielle

Hoi,

Zit er over te denken dit voorjaar richting Belize en Guatemala te reizen. Vroeg me nu af waar ik het beste op kan aanvliegen en of vliegen op Cancun ook een mogelijkheid is. Zo ja, dan was ik eigenlijk benieuwd wat de reistijd per bus (of welk vervoermiddel dan ook) naar Guatemala of Belize is. Heb waarschijnlijk maar zo'n 3 weken vakantie, dus wil er niet al te veel tijd mee kwijt zijn.

• Kees-Jan

Over de reistijden weet ik niet zoveel, maar er zijn een heleboel backpackers die van Cancun, via Belize naar Guatemala gaan. 3 weken is zat om heen en weer te gaan. Om in 1 ruk van Cancun naar Guatemala te reizen (via Belize) ben je met de bus in totaal 3 dagen kwijt, schat ik.

Je kan ook gewoon vliegen naar Belize City. Ik heb ook mensen gesproken die in Cancun uit het vliegtuig kwamen en in Guatemala het vliegtuig weer terug pakten.

succes

• Paul Nijssen

Misschien is het handig om een gesplitst ticket te nemen van bv Continental of AA, een ander manier is om via het reisbureau een fly coupons te krijgen van midden amerika. Wereld Contact heeft hiervoor een redelijk aanbod.

Succes

• kiki

je kan aanvliegen op Cancun en vertrekken van Guate city! Maar je kan ook prima retour vanaf Cancun doen en het stukje Guatecity - Tikal met de bus over te slaan door een retour vlucht te nemen voor 80 dollar! Dat scheelt 2 dagen in de bus.