oversteek punta gorda-livingston

• Bianca

Hallo,

wij gaan eind december voor 2,5 week naar belize en klein stukje guatemala. Ik heb nog een aantal vragen.

- heeft iemand de oversteek gemaakt met de boot van livingston naar punta gorda? kan je vanaf punta gorda makkelijk weer met de bus in bv. placencia komen

- wat bevelen jullie aan voor duiken: placencia of caye caulker

- kan je in belize terecht met de euro of kan je beter dollars meenemen?

Alvast bedankt

Bianca Buurman

• Yoshi

- ik ben zelf vanuit Guatemala naar Belize gegaan, zat in Livingston, met de boot naar Puerto Barrios gegaan (want vanuit Livingston gaat er maar 2x per week een boot naar Punta Gorda en vanuit Puerto Barrios 2 per dag) en vandaar naar Punta Gorda

En je kunt vanaf Punta Gorda makkelijk met de bus naar Placencia (denk ongeveer 2 uur en dat nog 20 min met de boot naar Placencia)

- wat duiken betreft, dat weet ik niet

- Dollars!

• Kees-Jan

Als je van Punta Gorda naar Placencia wilt, moet je in Mango Creek (Indenpencia) uitstappen en naar het haventje lopen. Er is daar een bootdienst naar Placencia, al zijn locale vissers ook bereid je mee te nemen (scheelt geld).

als ik moest kiezen tussen Placencia en Caye Caulker, dan zou ik naar de laatste gaan. Vanuit beide plaatsen kun je gaan duiken, maar ik vond de sfeer in Caye Caulker zeer relaxed.

Het maakt niet uit of je met Belize-dollars betaald of US-dollars, als het maar dollars zijn (vaste wisselkoers 2 BD: 1 USD).

veel plezier

• Marieke

Kijk je wel uit in Livingston! Wij wilden ook dezelfde reis maken, maar de banken in Livingston accepteren geen Mastercard, dus wij zaten daar zonder geld om de boot terug te betalen in een plaats waar alles leek te draaien om drugs en berovingen. Het was een fantastisch mooie plaats, erg bijzonder, maar we waren ook erg blij toen we er weg konden.

www.kiwigirl.ontheweb.nl