ik vroeg me af wie er nog meer in de periode van april ging voor 3 weken, dan is het whalshark seizoen…
Zou graag mee gaan, maar helaas… Kan je aanraden er niet te veel mee te zitten dat je alleen moet gaan, het is relatief veilig reizen daar, ook voor vrouwen alleen. En on the spot (placencia?) zijn er veel meer mensen die ook voor de whalesharks komen, en heb je al gauw company gevonden voor de time being!
Heel veel plezier!!
Jannes
Hoi Jacqueline,
Ik reis meestal ook 's nachts met de bus van Cancun naar Belize en dat geeft geen probleem hoor.
Enige nadeel is dat je na de vlucht van ruim 11uur het wel zat bent om in de bus te gaan zitten.
Ikzelf zou de collectivo (taxibus) naar Playa Del Carmen nemen, ondanks de plaats flink is gegroeit is het hier goed vertoeven.
Daarnaast sla je meteen al een uur over qua bus rit want het ligt 40 minuten zuidelijker van het vliegveld, tevens zijn de hotelkamers goedkoper.
Als je direct naar Caye Caulker wilt dan is het misschien een optie om de boot of enkele vlucht vanuit Corozal te nemen.
De boot gaat 1 keer dag om 7uur 's morgens via San Pedro naar Caye Caulker. Een enkelereis met het vliegtuig is ook niet gek, deze gaan regelmatig. Kijk op de site van www.tropicair.com.
Want als je eerst naar Belize City reist ben je 2uur met de bus kwijt en dan nog eens de boottrip van 45minuten.
Veel plezier.
Wow bedankt voor al de reacties, misschien kan ik beter een goedkope vlucht van cancun naar belize nemen (ik heb geen flauw idee hoeveel dat kost alleen) ik geloof dat mijn zus ook zoiets zei.
En voor dat boeken van zo een hotel als ik in belize verblijf moet ik dat van te voren doen? of moet ik dat doen als ik daar ben? En waar zit ik het beste (en voordeligst)?
thnx
Even nog een reactie,
Er zijn geen vluchten van Cancun naar Belize en/of terug.
Dit hebben ze al 12 jaar terug afgeschaft omdat het niet rendabel was. Dus helaas voor jouw, maar de bus rit is goed te doen.
Een verblijf hoef je van te voren nooit te boeken, kijk eerst wat het is en probeer een deal te sluiten als je voor plan bent om langer te blijven.
Echter Belize heeft meer te bieden dan alleen strand, ik vind het bv heerlijk om naar Hopkins te gaan net onder Dangriga, net zo'n sfeer als in Caye Caulker alleen dan aan land. Voordeel is dat je dan wat makkelijker uitstapjes kunt doen.
Paul Nijssen schreef:
>
> Hoi Jacqueline,
>
> Ik reis meestal ook 's nachts met de bus van Cancun naar
> Belize en dat geeft geen probleem hoor.
> Enige nadeel is dat je na de vlucht van ruim 11uur het wel
> zat bent om in de bus te gaan zitten.
> Ikzelf zou de collectivo (taxibus) naar Playa Del Carmen
> nemen, ondanks de plaats flink is gegroeit is het hier goed
> vertoeven.
> Daarnaast sla je meteen al een uur over qua bus rit want het
> ligt 40 minuten zuidelijker van het vliegveld, tevens zijn de
> hotelkamers goedkoper.
> Als je direct naar Caye Caulker wilt dan is het misschien een
> optie om de boot of enkele vlucht vanuit Corozal te nemen.
> De boot gaat 1 keer dag om 7uur 's morgens via San Pedro naar
> Caye Caulker. Een enkelereis met het vliegtuig is ook niet
> gek, deze gaan regelmatig. Kijk op de site van
> www.tropicair.com.
>
> Want als je eerst naar Belize City reist ben je 2uur met de
> bus kwijt en dan nog eens de boottrip van 45minuten.
>
> Veel plezier.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?