Belize duurder dan Costa Rica??

• Renata

Hallo,

In mei willen wij voor ongeveer een maand naar Belize, Honduras en Guatamala.

Van Honduras en Guatamala weten we dat het er erg goedkoop is maar over Belize lees je overal dat het erg duur is. Vorig jaar waren we in Costa Rica en dat is ook best een duur land (zeker in vergelijking met omringende landen).

Weet iemand of Belize duurder is dan Costa Rica??

Ben benieuwd naar jullie reacties!

Groetjes,

Renata

• Lenny

Ja, Belize is duur. Slapen lukt meestal niet voor onder de 20 Belize, da's 10 US Dollar. Avondeten is tussen de 5 en de 10 US. Maar op zich, als je een hostel zoekt met een keuken en je eet gewoon noodles ofzo voor een dollar, dan is het best te overleven…en het is de moeite waard, geloof mij! Ik vind Belize een van de leukste landen van M-Amerika…have fun!

• Menno en Renaat

Dit klinkt mij absoluut niet duur in de oren!

Ik kan me voorstellen dat het in vergelijking met Honduras en Guatemala misschien duur is maar als ik dit vergelijk met Costa Rica dan valt het allemaal wel mee.

Gaat volgens mij wel goedkomen dus.

Renata

• Jonathan

Beste Renata,

Wanneer jullie naar Belize afreizen is het misschien handig aan te geven dat je GEEN amerikaan bent. In Belize willen ze namelijk nog wel eens met 2 maten meten.

Zo kan een overnachting 20 dollar zijn… Komt er een amerikaan dan is het 20 US voor budget travellers is het dan ineens 20 BZ (dus de helft van de prijs!).

Veel plezier