Tips over duikvakantie in Belize gevraagd

• Lara

Hallo Allemaal,

Na het zien van Belize in Yorintravel ben ik helemaal enthousiast geworden om er heen te gaan en dan vooral om te gaan duiken. Er zijn weinig reisorganisaties die Belize aanbieden (alleen in rondreizen). Wie heeft er ervaring met duikvakanties in belize en weet waar ik die het best kan boeken (of waar je goedkoop een los ticket kan krijgen en wat een leuk hotel is) Alle tips zijn welkom! Bedankt

Groetjes Lara

• Kim

ik vertrek binnenkort naar Belize en ga er ook duiken.

ik kocht het boekje “snorkelling and diving in Belize” van Lonely Planet. Heel mooi uitgegeven met veel kleurenfoto's en praktische info.

Ga er gewoon naartoe zelfstandig (tenzij je liever je geld weggeeft aan mensen die dingen voor je regelen) en zowat overal aan de kust zullen er wel honderden duikorganisaties zijn waaruit je kiezen kan…

Vlieg misschien naar Cancun waar je prachtig kan duiken onderweg naar Belize op Cozumel bv…

veel plezier!

kim

veel info op volgende sites (paul zn site oa waarvoor heel fel bedankt!) :

http://www.geocities.com/belize_nijssen/index.html

http://www.duiken.tv/films/preview.php?size=320x240&videoid=43

http://www.belizeforum.com/cgi-bin/ultimatebb.cgi

http://www.scubadivingbelize.com/

• Lara

Bedankt voor je reactie kim, met welke luchtvaarmaatschappij vlieg je en wat kostte dat ongeveer (als ik zo brutaal mag zijn! )

• Kim

Ik vlieg niet naar Belize maar met een rechtstreekse vlucht naar Mexico City met Air France vanuit Parijs. Inclusief TGV rit vanuit Brussel kost het ticket 589 €. Dit ticket is geldig voor max. 45 dagen ter plaatse (en hiervan maak ik ook gebruik van 1/3-16-4).

Na een rondreis door Mexico (oa Yucatan) ga ik enkele weken in Belize zijn om vervolgens via Guatemala terug richting Mexico City te gaan.

Er is echter een heel interessante maatschappij die bijna constant last-minutes vluchten naar Cancun (wel vanuit Brussel) regelt voor heen terug ongeveer 450€ :

http://www.jetonly.be/nl/start.php?abta=535900

Van vluchten rechtstreeks naar Belize weet k niet zoveel…

• Paul Nijssen

Inderdaad Kim die vlucht is zeker niet duur.

Het blijft voor Europeanen nog steeds goedkoop om via een chartermaatschappij te vliegen richting Cancun.

Het enige wat je voor lief moet nemen is de busreis van ruim 8 uur, aangezien de expressbussen in Mexico betaalbaar zijn en op tijd rijden is dat geen enkel probleem.

Mocht je toch in Belize willen landen dan moet je al snel via de VS reizen.

US Airways heeft soms mooie aanbiedingen echter voor de terugvlucht moet je paar overstappen maken en je moet ruim optijd boeken.

Continental vliegt vanaf Amsterdam richting Houston /en-of New York en vandaar de volgende dag richting Belize.

Mijn ervaring van de afgelopen maand is;“Informeer eerst bij een reisbureau of een site als www.airfair.nl / www.vliegwinkel.nl en kijk dan direct op de site van Continental, dit scheelde mij toch nog een € 150,- ”

Wat duiken betreft is Belize een schitterend duikland, op verschillende plekken heb je dan ook duikscholen.

Voordeel van Caye Caulker is dat je binnen 10 minuten op het local rif zit, nadeel is dat er veel mensen komen nu er ook heel veel cruiseschepen aanmeren in Belize City.

Ik ga de laatste jaren richting Hopkins en duik met Hamanasi resort maar de zijn er natuurlijk meer, iets zuidelijker ligt Placencia ook hier genoeg mogelijkheden.

Voordeel hiervan is dat je toch aan het vaste land verblijft en toch kunt duiken tevens vindt ik het relaxte duiken.

Succes ermee

• bedeve

Kim noemt een hele mooie aanbieding van Air France met een beperking van 45 dagen.

Wil je die beperking niet hebben kijk dan even naar de vlucht van Lufthansa van Schiphol /Franfurt / Mexico City / Cancun.

Kom je rond de 650 Eur uit.

Met US Airways vliegen via Dallas lijkt langer te duren maar hoeft dat niet te zijn.

De bus vanuit Cancun doet er (correctie Paul…) normaal gesproken maximaal 8 uur over de rit. Vorige week woensdag 14 uur.

Wat betreft onderdak ; kijk niet alleen naar hotels. Er is veel prive onderdak te vinden.

En een heleboel Nederlanders die je daarmee willen helpen.

• Renata

Hoi,

Zoek eens naar vluchten van US Airways. Ik heb laatst een retour Cancun gezien voor iets meer dan 400 euro! Je maakte dan 1 tussenstop in Amerika en de tijden waren erg gunstig.

De site van worldticketcenter.nl is een aanrader, heb daar veel goedkope tickets gezien.

Groetjes,

Renata

• jacqueline

hey ik ga dus in aprila naar belize en ik heb vie tunafish een ticket geboekt, het was 400 euro zonder tax dus iets van 600 in totaal en ik stap 1x over in philadelphia.

Maar ikland wel in Cancun wat al heel erg shceelt met de prijs. Achteraf had ik misschien beter een vlucht kunnen nemen met een over stap in the US en meteen naar belize, maar ja das nu al te laat en ik weet ook niet of het erg veel had gescheeld.