ReefCI

• Pascal

Wij willen duiken in Belize, veel duiken. Nu zaten we er eerst aan te denken Glovers Atol, totdat we de website van ReefCI zaten. Ziet er erg goed uit en we vinden de combinatie met ‘reef checks’ erg aantrekkelijk.

Echter, ook gekeken of er recenties zijn en de enige die ik vond was nou niet echt laaiend enthousiast. Als we daar zijn, willen we natuurlijk wel topduiken maken…!

Iemand ervaring met ReefCI?

• Paul Nijssen

Hoi Pascal,

Zelf ben ik nog nooit op Glovers Atol geweest echter van af Placencia of Hopkins (gelegen op het vaste land) gaan er regelmatig duiktrips naar toe.

Op elk eiland in het Glovers Atol (+/- 5) zijn paar Resorts of zelfs een camping te vinden. Je kunt hier duiksites vinden als Bev's Garden, The Crack, The Abyss etc.

Namen van de Resorts zijn:

- Glover's Atoll Resort www.glovers.com.bz

- Isla Marisol Resort www.islamarisol.com

- Manta Resort www.mantaresort.com

- Slickrock Aventures www.slickrock.com

Voordeel om juist in het zuiden te duiken is dat je het massatoerisme niet tegen komt. Dit geld trouwens voor alles wat onder de plaats Dangriga ligt.

Tot juni is het zelfs de mogelijkheid om rond volle maan met de Whale Sharks bij Gladden Spit te duiken, echter deze trip is zeer gelimiteerd.

Mocht je echt vragen hebben waar je het beste terecht kan dan verwijs ik je toch naar de Belizeanse forum http://www.belizeforum.com/

Veel Succes