Je hebt diverse duikscholen op Caye Caulker zoals Belize Diving Services, Paradise Down en Frenchies.
De twee eerst genoemde zijn ook echt geregistreed bij Padi.
Ik kan je aanraden om een meer daagse trip te doen aangezien de Blue Hole een aantal uur varen is vanaf Caye Caulker.
Zelf heb ik in 2001 een 2 daagse trip gedaan vanaf San Pedro, je maakt dan de eerste dag 3 duiken rond Turneff Island en Long Caye.
Je blijft vervolgens overnachten op Half Moon Caye op het strand en/of op de boot.
's Morgens vaar je rond 7 uur weg en voordat je het weet ben je rond 8 uur weer uit de Blue Hole.
De duik in de Blue Hole is erg kort, je maakt een duik tussen 40 en 50 meter diepte, de tijd van de Dive Master geldt en die is maar 7 minuten om zo een decompressie stop te verkomen.
Voormij was toen dit ook een belevenis echter ik zal het niet snel weer doen, het enige wat je ziet zijn een stel stalgtieten waar je tussen door zwemt en een enorme diepte onder je.
Waar je misschien nog niet aan heb gedacht hebt maar ook de moeite waard is een Cavern toer maken door één van de grotten langs de highway van Cancun en Playa Del Carmen.
Mocht je via Cancun reizen dan kan ik je dit zeker aanraden, je gaat dan met een instructuur via een Cenote het grottenstelsel in.
Marieke is één van de weinig mensen aldaar die de grottenstelsel in kaart brengt maar ook van deze toeren doet. Mocht je het helemaal te gek vinden dan kun je tevens bij haar een cursus Cave Diving nemen. http://cavedivinggirl.com/
Veel plezier