Waar naar toe in Belize

• Hanneke

hoi,

28 mei beginnen we aan ons avontuur van Mexico naar Guatemala naar Belize, eindigend in Mexico.

We zijn er al helemaal uit waar we heen gaan in Mexico en Guatemala, maar twijfelen nog aan de “place to go for relaxing” in Belize. Volgens Lonley Planet is Caye Caulker erg toeristisch maar wel mooi en is tevens Hopkins een aanrader…………..wie kan ons op weg helpen?!?!

Oh ja mocht je nog goede tips hebben mbt Mexico en Guatemala dan zijn die ook altijd van harte welkom.

Adios!

• Paul Nijssen

Hoi Hanneke,

Als de voorkeur uitgaat naar veel snorkelen in het rif en veel gezellige barretjes dan is Caye Caulker inderdaad de aanrader.

Hopkins is inderdaad een aanrader en verwacht dat het over paar jaar net zo populair wordt als Caye Caulker.

Caye Caulker heeft als voordeel dat je binnen 5 minuten met de boot aan het rif bent aangezien het een eiland is.

Nadeel:

- veel toeristen (ook die van de cruiseschepen.

- trips naar het vaste land is duur.

Bij Hopkins is dit net andersom, geen last die vele toeristen, ligt aan de kust en je kunt bv een dag naar het Cockscomb Jaguar. Preserve.

Veel plezier.

• Jonathan

Hoi Hanneke,

Wat Paul ook al aangeeft elke bestemming heeft zo zijn voor- en nadelen.

Ikzelf vind Caye Caulker echt een super relaxed eiland, daar zou ik mijn stem voor geven. Daarnaast ligt dat denk ook wat meer op jullie route (je neemt de boot van Belize City en ik neem aan dat jullie ook weer vanuit Belize City vertrekken naar chetumal)

Ik vertrek morgen naar Belize en doe zeker weer een lang weekend Caye Caulker.

Veel plezier!

• Hanneke

Hallo heren,

thanks voor jullie reactie, ik denk dat we toch naar Caye Caulker gaan!!

groetjes

Hanneke

• Kim

indien je een stop maakt in dandriga is het zeker een aanrader enkele nachten op het eiland Tobacco Caye te verblijven! er zijn bootjes die je hiernaartoe kunnen brengen.echt een mini eiland dat naast het rif ligt. je hoeft dus geen boot meer te nemen om te gaan snorkelen, een duik in de zee en je bent er. caye caulker is leuk maar niets meer eens je op tobacco caye zit. In guatemala zeker tikal niet vergeten te bezoeken ! ipv in flores te verblijven reis je beter een beetje verder naar El Ramote. Dit kleine dorpje ligt aan een schitterend meer en op weg naar de ruines van Tikal.

veel plezier

• Lilian

Ik vind Caye Caulker echt 1 vd leukste plaatsen. Een klein maar o zo gezellig eilandje! Als je op de ‘grote’winkelstraat loopt en je kijkt naar links zie je de oceaan, kijk je naar rechts dan zie je m ook! Zo klein is dit eilandje. Maar heel erg goede sfeer en absoluut veilig.

Daarnaast is het vasteland ook iets wat nogal eens overgeslagen wordt en dat is jammer. Bijvoobeeld San Ignacio is een leuk gewoon stadje van waaruit vele mooie natuurtrips te maken zijn. Discorey heeft een keer een reportage gemaakt over de geweldige grotten en overige natuur in dit gebied. Nou, in ieder geval succes en heel veel plezier!

groetjes,

Lilian

http://www.freewebs.com/liliangoes