Georganiseerde dagactiviteiten

• Carolien

Wij willen in september backpacken door oa Belize en nu las ik ergens dat je in Belize heel moeilijk zelf naar bezienswaardigheden kunt en dat de georganiseerde tripjes ter plaatse vaak heel duur zijn. Kan iemand mij misschien vertellen hoe dat precies zit?

Bedankt!!!

• Paul Nijssen

Hoi Carolien.

Inderdaad trips die je niet met eigenvervoer kunt doen lopen al snel uit de hand maar dat geld ook voor de omringende landen.

Als je al een beetje verdiepte hebt in het land dan kan kunnen we je hier wel op dit prikbord helpen.

Xunatunich bv kun je makkelijk met eigenvervoer doen, de Maya tempel ligt tussen de grens van Guatamala en San Ignacio in. Je moet alleen nog het pondje oversteken en 1-2 kilometer de weg omhoog lopen en je bent er.

Belize Zoo is misschien ook wel een plaats om te blijven slapen, die hebben namelijk ook slaapgelegenheid en ligt aan de Western Highway tussen Belize City en Belmopan. (van te voren reserveren via website)

Cockscomb jaguar preserve geld hetzelfde, er is slaap gelegenheid maar van te voren reserveren, denk er dan wel aan dat je dan echt in de middle of nowhere zit en dus je eigen eten en drinken mee moet nemen.

Wat slaap gelegenheid zijn er genoeg plekjes die betaalbaar zijn dus daar kan het ook niet aan liggen echter de prijzen liggen wel een stuk hoger dan Guatamala.

Dit zijn paar voorbeelden om het redelijk binnen het budget tehouden en je kunt met het openbaar vervoer reizen, andere trips betaal je inderdaad al snel U$45,= voor en ik kan mij voorstellen dat je geld dan zo op is als je wat wilt zien.

Mocht je meer willen weten mail even en misschien kan ik je verder helpen of misschien heeft iemand anders nog een suggestie.

Paul

• Carolien

Je info helpt zeker, er is weinig specifieks over te vinden (of ik zoek niet goed). Heeft de Lonely Planet een beetje juiste prijzen vermeld bij de dagtrips ed? Het lijkt ons een super mooi gebied, maar zowel de kosten als de veiligheid zijn we nog even aan het bekijken.

Bedankt in ieder geval!!

Carolien

• Jonathan

Hoi Carolien,

Wat betreft de Lonely Planet guide… Wanneer je de 2002 Belize hebt die prijzen zijn voor de meeste tours en accomodatie nog up to date. Alleen de telefoon nummers in die editie kloppen niet meer. Aangezien voor de Central America on a shoestring dezelfde info wordt gebruikt geld het ook voor die gids…

Andere dagtips voor national parken zijn: Blue Hole aan de Hummingbird Highway, Crooked Tree (zie advies Paul aan Rob).

Ik kom net terug en het was echt weer super om even te genieten van alles wat Belize te bieden heeft.

Veel plezier,

Jonathan