Jullie aanraders!

• Rob

Hoi,

wat vinden jullie naast de eilanden/badplaatsen nu nog meer mooie/leuke plekken in Belize?

Is Lamanai de moeite waard of is San Ignacio een mooie plek?

Hoop dat jullie me enkele tips kunnen geven.

Alvast bedankt.

Groetjes Rob

• Jonathan

Ha die Rob.

Aanraders voor Belize, die zijn er genoeg, tijdens mijn stage van 6 maanden heb ik zo'n beetje alles gezien en eigenlijk alles is wel de moeite waard… Maar mijn top drie:

1. 5 Blues Lake: een national park 5 mile van de hummingbird highway af. Moeilijk te bereiken en daarom niet toeristisch en dus ongeschonden mooi.

2. Caya Caulker/ Tobacco Caye: Voor een weekendje snorkelen en relaxen waren dit DE Cayes voor mij.

3. Lamanai / Crooked Tree: Bij Lamanai moet je echter wel de boottocht nemen dat is de toegevoegde waarde van die tour. Ga je met een huurauto langs de weg die er naar toeleidt dan mis je behoorlijk wat. Crooked Tree is super relaxed en mooi voor Bird Watching en tot rust komen.

Maar zoals Paul ook al zei…De Jaguar Preserve is zeker ook de moeite waard, Placencia en Hopkins zijn zeker ook relaxte plaatsen voor zon zee en strand.

Veel plezier in ieder geval!

Jonathan

• kees-Jan

allemaal goeie tips.

Wat San Ignacio betreft: het is maar een klein dorp en er gebeurt niet al te veel, maar je kan er mooie trips maken naar het oerwoud, maya-grotten en dergelijke.

Bovendien is dan Tikal, Guatemala vlakbij