vakantie 3 weken

• mariska

Hallo,

Wij willen graag eind september 3 weken naar belize (jungle/strand) we willen alleen een ticket kopen en dan gaan backpakken. las ik laatst dat je ook guatemale dan gezien moet hebben, oke dacht ik doen we ook, nu las ik ergens dat het daar totaal niet veilig is (www.diplomtie.be) wat is wijsheid????!!?

en is 3 weken niet te lang voor alleen belize?

• ed

Hoi, 3 weken is veel te lang voor Belize en zeker de stad is onveilig; kleine crimo`s. Een paar dagen Caye Calker en een paar op dat grotere eiland (daar zijn veel engelse toeristen) en dan via San Ignacio (leuk “”stadje") naar Tikal. Vandaar uit een vliegtuig naar Guatemala- stad (ook oppassen, zie Belize City) en dan ergens waar je zeker drie weken kan doorbrengen.

Bijv. Antigua, Quetzaltenango, Rio Dulce, Chichicastenango

Goeie reis!

• Paul Nijssen

Beste Ed,

Elk land heeft wel wat, zelfs hier in Nederland.

Ik kom ruim 15 jaar in Belize City en heb nooit problemen ondervonden.

Ik zou zeggen gebruik je gezond en een fatsoenlijke instelling richting de mensen die er wonen en je kunt een tijd van je leven hebben. dit geld niet alleen voor Belize maar ook de omringende landen.

Trouwens in Belize is genoeg te zien buiten Caye Caulker om, maar dat ligt ook aan wat je intereseert.

Ik wens jouw in iedergeval een fijne reis Mariska en trek je niet teveel aan van al die verhalen.

Grt. Paul

• mariska

hoi,

bedankt voor jullie reacties, niet echt een druk bezocht forum he!!!!

kan je ook wat meer over het weer vertellen, (eid sept/begin okt.) is het dan echt zo slecht weer daar of in de middag een flikse bui? alvast bedankt

• Paul Nijssen

Beste Mariska,

Het weer in de wereld is zo van slag af dat je daar niets van na kunt vertellen.

Ik ga bijna elk jaar in maart en dan is het juist het droogseizoen en wat gebeurt er, juist het kwam met bakken uit de lucht en klaart daarna zo weer op. Tussen september en november is het hurricane seizoen maar sinds jullie is het al mis.

Op het http://www.belizeforum.com/ is inderdaad meer te beleven dus mocht meer specifieke vragen hebben dan zou ik mij gewoon aanmelden en juouw vraag stellen.

Ik zou zeggen ga lekker genieten voordat de grote massa er naar toe gaat!!!

• mariska

bedankt, we zien wel! maar de vakantie staat iniedergeval al vast hoor, we gaan op 26-09 die kant op!

• ed

Beste Paul

-en misschien heb jij er ook nog wat aan, Mariska ;-)

ik heb die 10 dagen dat ik in Belize was in `93 ook geen problemen gekend maar er hing in de Belize City een unheimische sfeer, iets dreigends in de straten zelfs overdag. Er was nauwelijks een restaurant te vinden en het was een duur land. Met alles minstens 3 x zo duur als in Guatemala, het land ernaast en wat ik een veel interessanter land vond qua natuur, cultuur en diversiteit. Dus ik vond het tegenvallen. Maar ja het wordt al een heel ander verhaal als je wat te besteden hebt, van snorkelen , duiken etc. houdt (er zijn ook maar weinig mooie stranden) Voor beachfun moet je in Mexico of Cuba zijn,

hoi

Ed

• Paul Nijssen

Beste Ed,

Het is inderdaad zo dat Belize City de laatste jaren flink veranderd is, ook hier hebben ze een regering die het de mensen moeilijk maakt. Waardoor ze elk dubbeltje op zijn kan moeten draaien.

Maar om nu heel Belize de rug toe tekeren omdat er paar probleem wijken in Belize zijn, nee toch.

Ik ben nu even paar dagen in Belize City en heb het feest in het BTL park mee mogen vieren, schitterend.

Wat betreft dat Belize duurder is dan de omringende landen dat klopt, echter dat hebben we hier al zo vaak besproken op het prikbord dat ik daar niet meer op in wil gaan.

Wat betreft de stranden moet ik je grotendeels gelijk instellen dat Mexico veel betere stranden heeft dan Belize, tenzij je op een van de eilanden bent.

Paul

• mariska

hoi Paul,

Wij mogen bijna vertrekken naar belize, even terug komend op de eilanden wat is nou t mooiste eiland, en ook nog een beetje betaalbare slaapplaatsen, kom je dan toch uit op caya caulker, maar ik hoor ook zoveel mensen over tobacco caya, maar ook weer net niet genoeg om duidelijke keuzes te kunnen maken. ik hoor graag wat van je

groet mariska

• Paul Nijssen

Als je op Tobaco Caye gaat slapen dan zit je midden op het rif, maar daar is minder te doen als op Caye Caulker.

Op Glovers Caye schijn je een hutje te kunnen boeken voor 150U$ per week alleen daar zit het addertje onder het gras.

De boot gaat zondag standaard, wil je eerder terug dan betaal je flink.

Mocht je via het international airport binnenkomen dan zie je de aanplak biljetten wel in de vertrekhal.

Wat betreft de uitgaansgelegen die vindt je meer in Caye Caulker en op Ambergris Caye (San Pedro) echter toen ik afgelopen vrijdagavond in San Pedro rond liep was het wel kalmpjes.

Een halve dag snorkelen betaal je tegenwoordig 50BZ$ voor (prijzen eind maart 2005).

Veel plezier