snorkelen

• Sacha

Over een kleine week gaan we van Guatemala naar Belize en zoeken een plek waar je meteen vanaf het strand kunt snorkelen en zodoende niet afhankelijk bent van tours. Het moet niet te exclusief zijn, Caye Caulker is denk ik leuk, maar ook daar moet je volgens mij met boattrips mee.

Ook wil ik duiken in de Blue Hole. Ik zie dat het zo rond de USD 140,- is met daaraan vast nog 2 andere duiken, of betaal je dan de hoofdprijs? Is de duik in de Blue Hole te doen als je gemiddeld 1 keer per jaar duikt?

Groeten,

Sacha

• Paul Nijssen

Belize is inderdaad een stuk duurder met duiken dan Honduras.

Je betaald zeker niet de hoofdprijs voor de trip, echter je bent maar 20 minuten onderwater in de Blue Hole. Tevens is het minimaal 2 uurtjes varen naar Blue Hole.

Wat betreft de duik, maak eerst een rif duik voordat je echt naar de Blue Hole gaat.

De Blue Hole moet je dan wel misschien gezien hebben maar vond de rif duiken bij Long Caye mooier. Daarnaast is het zo dat de duikclubs je minimaal één keer laten tekenen zodat zij niet aansprakelijk zijn voor de duik in de Blue Hole.

Paul